سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقض تعهدات صهیونیست‌ها در تامین نیازهای دارویی فلسطینیان ازجمله واکسن کرونا

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد رژیم اشغالگر با تبعیض سازمان‌یافته آشکارا تعهدات خود را ازجمله تامین واکسن برای ۵ میلیون فلسطینی، نقض می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی در عرصه قوانین بین‌المللی، آشکارا تعهدات خود در قبال فلسطینیان را نقض می‌کند و مقامات این رژیم در فراهم کردن واکسن کرونا برای ۵ میلیون فلسطینی ساکن کرانه باختری و نوار غزه کوتاهی می‌کنند.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل آمده است که اقدامات رژیم اشغالگر قدس شامل تبعیض سازمان‌یافته در سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی است و رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک قدرت اشغالگر طبق قوانین بین‌المللی به‌طور آشکاری تعهدات خود را نقض می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد با وجود آن‌که دولت خودگردان فلسطین اعلام کرده است واکسن مورد نیاز خود را از طریق روسیه تأمین خواهد کرد، طبق توافق اسلو، مقامات صهیونیستی در صورت شیوع بیماری‌های واگیردار مسئول هستند.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل همچنین بر دیگر جنایات رژیم صهیونیستی شامل حملات پیاپی علیه ساکنان فلسطینی، آزار و اذیت قضایی، صدور منع تردد و تهدید منتقدان و مخالفان ازجمله «لیث ابو زیاد» یکی از کارکنان سازمان عفو بین‌الملل تاکید شده است.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل بر خشونت‌های نظام‌مند سربازان رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان از جمله نقض قوانین بین‌المللی دربرابر فلسطینی‌های دارای مصونیت اشارا شده است و دیوان کیفری بین‌المللی، همچنان درحال بررسی جرائم رژیم صهیونیستی است که می‌تواند به تحقیق درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم منجر شود.

طبق گزارش این سازمان، رژیم اشغالگر در سال گذشته میلادی با تخریب منازل ۹۹۶ فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و بخش‌هایی از کرانه باختری، فلسطینیان را از محل زندگی خود بیرون کرده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره نوار غزه و ممانعت از رسیدن اقلام ضروری به ساکنان آن، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.