سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش سازنده خانواده ها در آموزش غیر حضوری

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: خانواده‌ها به عنوان رکنی اثرگذار در پیشبرد اهداف آموزشی، نقش سازنده‌ای در شرایط آموزش غیرحضوری دارند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب در نشست معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه سال تحصیلی خاصی را پشت سر گذاشتیم، گفت: با شیوع بیماری کرونا در بحرانی پیش بینی نشده قرار گرفتیم، اما با وجود همه این مشکلات همه فرهنگیان تلاش کردند تا دسترسی به آموزش از همان روز‌های نخست تعطیلی مدارس اتفاق بیفتد و دانش آموزان در چرخه آموزش و فرایند یاددهی-یادگیری قرار گیرند.

او افزود: نگاه ما به مدرسه باید آینده نگر باشد، تا بتوانیم مدرسه را به جایگاه خوبی برسانیم و باید مدیران دلسوزی داشته باشیم تا مدرسه از جایگاه با عزتی برخوردار باشد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان بیان کرد: امروز مدیران مدارس باید از ظرفیت دهیاران، فرمانداران، بخشداران وغیره، به منظور ارتقای فرهنگ در جامعه استفاده کنند.

او به تبیین نقش معاونان آموزش اشاره کردو گفت: بیشترین نقش را شما در آموزش بر عهده دارید، چرا که کرونا بخش‌های زیادی از کشور و دنیا را به تعطیلی کشاند، اما تعلیم و تربیت نه تنها تعطیل نشد بلکه ما را با توانمندی‌ها و قابلیت‌های فرهنگیان بیشتر آشنا و نگاه جامعه را به جایگاه معلمان معطوف کرد.

او عنوان کرد: خانواده‌ها به عنوان رکنی اثرگذار در پیشبرد اهداف آموزشی، نقش سازنده‌ای در شرایط آموزش غیرحضوری دارند و نتیجه تیم ارزیابی وزارت آموزش و پرورش نشان داد که خدمات و زحمات مسئولان آموزش استان و همه کارشناسان و معلمان همین طور حمایت خانواده‌ها موثر بوده و نتایج مثبتی در بر داشته که این سختکوشی درخور تحسین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: موضوع دسترسی دانش آموزان و پوشش کامل تحصیلی آن‌ها مورد تاکید وزارت است و باید مطمئن شویم که پوشش تحصیلی و دسترسی‌ها از چشم ما دور نمانده و به درستی محقق شده است.

او تصریح کرد: تداوم و استمرار جریان آموزش در مدارس شهری و روستایی باید به جدیت پیگیری شود که دانش آموزی محروم نماند.

اسکندری نسب بیان کرد: کرونا باعث شد برای اولین بار وزیر آموزش و پرورش در کل کشور و در سطحی بسیار وسیع و گسترده با همه مدیران کل، روسا و مدیران و مدیران مدارس به طور مرتب در ارتباط باشد و این ارتباط نزدیک دستاورد بزرگی برای آشنایی بیشتر با سیاست‌های کلان کشور و نظام آموزش و پرورش است.

او افزود: باید بکوشیم شاخص‌های پوشش تحصیلی، ارتقای آموزشی افت نکند و برای دانش آموزان پایه دوازدهم هم برای برنامه ریزی لازم ضمن پرهیز از کنکور زدگی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، خودنظارتی و خودارزیابی را به عنوان یک راهبرد اصلی عنوان کرد و گفت: نظارت جدی به ویژه بر مدارس روستایی و محروم تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند، ضروری است.

او عنوان کرد: مهمترین رسالت ما اجرای سند تحول بنیادین است، ضمن این که از آسیب‌های فضای مجازی هم برای دانش آموزان نباید غافل شد، ساماندهی نیروی انسانی و رتبه بندی معلمان هم از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.