سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مقابله با کرونا در سال ۹۹

ملکی فر از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای شرکت‌هایی که در حوزه مقابله با کرونا فعالیت کردند، خبر داد.

سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافته گفت: در سال ۹۹ هدف صندوق نوآوری و شکوفایی، اختصاص چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان بوده است و با پایان یافتن سال ۹۹، از این عدد هم عبور کرده ایم و خوشحالیم که در خدمت شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

او درباره شرکت‌های حوزه مقابله با کرونا توضیح داد: سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، خیلی سریع فراخوانی را برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور کشورمان مبنی بر ارائه محصولات مناسب در راستای مدیریت اثربخش این ویروس و کمک به نظام سلامت، ارسال کردیم تا طرح هایشان را با ما در میان بگذارند.

او ادامه داد: شرکت‌های زیادی در این فراخوان شرکت کردند و در مجموع ما ۶۲ شرکت را داشتیم که در حوزه کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتور، اکسیژن ساز، ماسک‌ها و مواد ضدعونی کننده و حتی اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های نرم افزاری مدیریت این بیماری توانستند موثر باشند و ما با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، توانستیم به این شرکت‌ها کمک کنیم تا یاری گر نظام سلامت باشند.

ملکی فر ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جدید برنامه‌هایی را برای کمک به شرکت‌های آسیب دیده تدارک دید. این تسهیلات در چند نوبت و با نرخ ۹ درصد، ویژه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری، شرکت‌های خلاق بود و به آن‌ها پرداخت شد و این تسهیلات مقابله با کرونای ما از مرز ۵۰۰ میلیون تومان عبور کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.