سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیدات صنایع دستی سیستان و بلوچستان در سطح ملی و فراملی عرضه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری، درتلاشیم تولیدات صنایع دستی در مقیاس استانی، ملی و بین المللی عرضه و موانع احتمالی از سر راه صنعتگران برداشته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا جلالزایی  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولیدات صنایع دستی استان باید در سطح ملی و فراملی دیده شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال از سوی ایشان تمام نگاه‌ها معطوف به مانع زدایی و پشتیبانی‌ها خواهدبود.

وی گفت: دغدغه‌هایی در حوزه‌های نشان ملی و مرغوبیت، استاندارد، صادرات از سوی گمرک، بسته بندی، خروج از پایانه‌های مرزی و ... بر سر راه صنعتگران صنایع دستی سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید هرچه سریعتر مشکلات را برطرف کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: زمانیکه موانع از سر راه صنعتگران، سرمایه گذاران فعال در عرصه گردشگری و میراث بانان و مرمت کاران برداشته شود، باید پشتیبانی‌هایی نیز صورت گیرد تا مسیر حرکت سرمایه گذاران، صنعتگران و فعالان این عرصه هموار شود.

وی بیان کرد: اگر این پشتیبانی‌ها از سوی دستگاه‌های متولی صورت نگیرد ممکن است در آینده دلزدگی‌ها و سرخوردگی‌هایی به همراه داشته و صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان دچار مشکلاتی شود که تا سال‌های سال قابل جبران نباشد.

جلالزایی ادامه داد: در صورت توجه به منویات مقام معظم رهبری زیرساخت‌های گردشگری استان با حضور سرمایه گذاران و زیرساخت‌های صنایع دستی با مشارکت صنعتگران روستایی رونق خواهد یافت.

وی گفت: امسال نیز مانند گذشته ثبت‌های جهانی، ملی و منطقه‌ای در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری خواهد شد تا آثار و تولیدات استان شاخص و توجه افراد به جغرافیای سیستان و بلوچستان معطوف شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.