مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد شامل استارتاپ‌ها در خانه خلاق صنایع دستی زاهدان به صورت سنتی فعالیت داشتند را به سمت فروش بیشتر هدایت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: خانه خلاق صنایع دستی زاهدان خدمات فروش صنایع دستی، استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌هایی که در قالب گروه‌های خاص در این مکان مستقر هستند می‌توانند صنعتگران را در برخی از طراحی‌ها، ترکیب و تجزیه رنگ کمک کنند.

او ادامه داد: استارتاپ‌ها با تغییر در رنگ، نقش‌ها، طراحی، دوخت و دوزها و روش‌ها می‌توانند بازار فروش صنعتگران را گسترده‌تر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: صنعتگران از این طریق می‌توانند جانمایی خوبی انجام دهند و بر مبنای آن بازار جدید و گسترده‌تری برای آنها فراهم کنند.

او تصریح کرد: تلفیق هنر سنتی و مدرن در صنایع دستی بویژه سوزن دوزی، خامه دوزی، سکه دوزی و دیگر رشته‌های صنایع دستی استان می‌تواند کارکرد و فروش بیشتری داشته ‌باشد و زیباتر هم جلوه کند.

جلالزایی افزود: طرح خانه خلاق صنایع دستی از سال گذشته در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سیستان و بلوچستان آغاز و در نشستی که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون صنایع دستی کشور برگزار شد، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تصویب تا خانه خلاق صنایع دستی ایران در زاهدان راه‌اندازی شود.

صنایع دستی در سیستان و بلوچستان از دوران باستان تاکنون تداوم داشته و همچنان اصالت خود را حفظ کرده و از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار است بگونهای که در هر خانه‌ای نشانی از این صنعت هنرمندانه مانند سوزندوزی، قالی بافی، سفالگری، گلدوزی و ده‌ها اثر دیگر یافت می‌شود و نه تنها زنان بلکه حتی مردان نیز در خلق این آثار زیبا نقش دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار