سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور دانشگاه چمران اهواز در میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور

طبق آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه شهید چمران اهواز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در سال ۱۳۹۹- ۱۳۹۸رتبه‌بندی و ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه شهید چمران جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

او بیان داشت: عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) مورد بررسی قرار گرفته است.

خواجه با بیان اینکه عملکرد دانشگاه در هر یک از آن‌ها به‌صورت جداگانه ارزیابی می‌شود و تعداد شاخص‌های به کار گرفته‌شده در رتبه‌بندی جدید ۱۰۴ شاخص و زیر شاخص است، تصریح کرد: دانشگاه در رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی جهان اسلام جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع و ۱۵ دانشگاه برتر جامع و تخصصی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه استنادی در کشور در آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی با در نظر گرفتن شاخص‌های اثرگذارتری نسبت به سال‌های قبل، عملکرد دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. از سوی دیگر این پایگاه، بین‌المللی شده است و در سطح کشور و نظام‌های رتبه‌بندی علمی جهان فعالیت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر پایگاه استنادی جهان اسلام، کارگزار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بررسی فعالیت‌های دانشگاه‌های کشور است و دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به قرار گرفتن در استان خوزستان و موقعیت اقتصادی، صنعتی و فرهنگی آن، سیاست‌های خود را بر اساس مسئولیت‌پذیری اجتماعی تدوین کرده است.

او گفت: در سال‌های اخیر بیشترین فعالیت‌های دانشگاه بر اساس این سیاست‌ها انجام شده است و دانشگاه ارتباط بسیار خوبی با حوزه صنعت و جامعه داشته است و این مسئله تنها به دانشکده‌های فنی و مهندسی مختص نیست، بلکه دانشکده‌های حوزه علوم انسانی نیز توانسته‌اند در ارتباط با دستگاه‌های مختلف همکاری‌های مؤثری را داشته باشند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.