سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۵۰۰ خانه مسافر فاقد مجوز در کرمانشاه

رئیس شرکت مجری طرح ملی واحد‌های اقامتی خانه مسافر در کرمانشاه از وجود ۵۰۰ خانه مسافر فاقد مجوز در استان خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، لیلا صندوقی رئیس شرکت مجری طرح ملی واحد‌های اقامتی خانه مسافر در کرمانشاه با اشاره به وجود ۵۰۰ خانه مسافر فاقد مجوز در استان گفت : اگرچه در حال حاضر همکاری و حمایت همه جانبه‌ای از سوی دستگاه‌های متولی ساماندهی خانه مسافر‌ها از جمله میراث فرهنگی در استان وجود دارد، اما درصورتی که این روند منسجم و به سمت مطلوب‌تر حرکت کند، شاهد تحولی در توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و اشتغالزایی خواهیم بود.

او با اشاره به ظهور پدیده‌ای به نام خانه مسافر در کشور طی یک دهه گذشته، گفت : هرچند برخی استان‌ها ازجمله استان‌های شمالی از سال‌ها پیش دارای این واحد‌های اقامتی بودند، اما از سال ۱۳۹۵ بحث راه اندازی آن‌ها در استان کرمانشاه دستورکار قرار گرفت.

او افزود: همان سال‌های اول برای حدود ۵۶ واحد مجوز فعالیت صادر شد که متاسفانه بعد‌ها به دلیل نظارتی که بر روی فعالیت آن‌ها بود اکثر آن‌ها به نوعی با قانون گریزی برای تمدید مجوز فعالیت اقدام نکردند.

رئیس شرکت مجری خانه مسافر‌ها در کرمانشاه با اشاره به رونق و افزایش تعداد این واحد‌های اقامتی در استان طی دو سال اخیر، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد غیرمجاز را شناسایی کرده ایم و در تلاشیم آن‌ها را برای دریافت مجوز فعالیت ترغیب کنیم.

او درخصوص ضرورت اخذ مجوز فعالیت برای این خانه مسافرها، ادامه داد: امنیت مسافران در واحد‌هایی که دارای مدیر بهره بردار با تایید صلاحیت فردی است و واحد بیمه نامه، دوربین، تابلو، درجه، مجوز و نرخنامه مصوب دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این فعال گردشگری گفت: در حال حاضر در سطح استان تنها ۳۰واحد مجاز داریم که ۱۸ واحد آن در شهر کرمانشاه است که همگی بامدیران بهره بردار لایق مشغول به فعالیت هستند.

صندوقی به تبلیغات غیرقانونی و اجاره‌های کوتاه مدت خانه مسافر‌های غیرمجاز در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیامد‌های منفی و آسیب‌های اجتماعی که این موضوع به دنبال دارد، مکاتباتی را با پلیس فتا انجام دادیم تا همکاری لازم نسبت به جمع آوری این تبلیغات در فضای مجازی داشته باشند که متاسفانه کماکان شاهد ادامه فعالیت آن‌ها هستیم.

او افزود: اگر دستگاه‌های متولی همچون استانداری، فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و پلیس فتا در یک کمیته هماهنگی مصوباتی را برای ساماندهی خانه مسافر‌ها داشته باشند، شرکت مجری این بخش خصوصی به بعنوان بازوی اجرایی اقدامات بایسته و شایسته‌ای را انجام خواهد داد.

رئیس شرکت مجری خانه مسافر‌ها در کرمانشاه از برنامه ریزی‌های برای ایجاد مراکز رزرواسیون این واحد‌های اقامتی در ورودی شهر‌ها خبر داد و ادامه داد: در گام اول با پیشنهاد شرکت و حمایت شهرداری در میدان امام (ره) که ورودی شهر کرمانشاه است، یک مرکز رزرواسیون راه اندازی می‌شود تا این نابسامانی دلالان و کارتون به دستان و دیوار نویسی و... به نحو مطلوب مدیریت شود.

این فعال گردشگری گفت: در سال جدید شاهد تحول بسیار ارزشمندی در گردشگری استان هستیم و در نوروز ۱۴۰۱ شاهد یک واحد غیرمجاز خانه مسافر در استان نیستیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.