سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارسال ۲۹ هزار تن کالای موردنیاز مردم در سیستان و بلوچستان توزیع شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: پارسال بیش از ۲۹ هزار تن کالاهای مورد نیاز مردم از جمله برنج، گوشت قرمز، مرغ منجمد، شکر و روغن برای تنظیم بازار استان جذب و توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان  در نشست ستاد تنظیم‌بازار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بنا به دستور ریاست محترم جمهوری تمام استان‌های کشور در شرایط تنظیم بازار با نگاه ملی باید به هم کمک کنند.

او  با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تامین و جذب کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مصوب به جهت حفظ آرامش جامعه و مردم انجام می‌شود افزود: با برنامه‌ریزی‌های در حال انجام به دنبال تنظیم بازار مرغ در سطح استان هستیم و براساس مصوبات تنظیم بازار این استان مرغداری‌های منطقه موظفند مرغ‌های تولیدی را در اختیار کشتارگاه‌ها قرار دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اینکه در کالاهایی مثل روغن و شکر کماکان مشکل تفاوت و کاهش قیمت بین ما و کشورهای همجوار وجود دارد که این مهم گرایش خروج محصولات را فراهم می‌کند تصریح کرد: در حوزه تامین گوشت مرغ تقریباً تا دی و اوایل بهمن چالش جدی در این حوزه در کشور نبود و محدودیتی وجود نداشت.

او  با اشاره به اینکه بعد از اتفاقاتی که در حوزه شیوع بیماری آنفلوآنزا مرغی و وقفه‌ای که در تأمین نهاده‌ها بود محدودیت جدی در تامین مرغ ایجاد شد ادامه داد: این وقفه باعث کمبود در تامین مرغ شد زیرا سیستان و بلوچستان مصرف‌کننده بسیاری از کالاها از جمله مرغ منجمد و مرغ گرم بوده و بیشتر از استان‌های همجوار تامین می‌شد.

شهرکی با بیان اینکه برای سیستان و بلوچستان در تامین مرغ وقفه یک هفته‌ای در اسفند تجربه شد تاکید کرد: با تامین بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در کمتر از یک ماه در استان بخشی از این بحران کمبود حل شد.

او  ادامه داد: در همین راستا سه کشتارگاه با همکاری و پشتیبانی همکاران در جهاد کشاورزی به چرخه تولید سیستان و بلوچستان آمدند و به طور میانگین حدود ۲۰ تن تولید مرغ در این سه کشتارگاه انجام می‌شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.