سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچ زود هنگام به کهگیلویه و بویراحمد؛ ممنوع

نیروهای منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان را ۱۰ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد.

غلامحسین حکمتیان گفت: متأسفانه عشایر استان‌های همجوار از جمله خوزستان و بوشهر مصوبات ستاد کوچ را رعایت نکرده و با کوچ زودهنگام مراتع استان را تخریب می کنند.
 
او عنوان کرد: با توجه به شرایط دمایی، اقلیم مناسب و علوفه کافی در استان‌های همجوار، لزومی ندارد دامدار کوچ پیش از موعد داشته باشد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه این استان مبدا کوچ است انتظار می رود استان‌های همجوار با در اختیار گذاشتن نهاده‌های لازم برای عشایر، مانع کوچ زودهنگام آنها شود.
 
حکمتیان اصل بیان کرد: به منظور جلوگیری از تخریب و چرای زودرس مراتع توسط عشایر، در گلوگاه های شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، باشت، بویراحمد، بهمئی، لنده و دنا با ایجاد پست‌های ثابت و اکیپ‌های گشت سیار از کوچ پیش از موعد آنها به مراتع استان جلوگیری می‌شود.
 
او افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک ایل راه بزرگ در مسیر کوچ پاییزه و بهاره استان‌های همجوار واقع‌ شده و بیشترین خسارت در راستای کوچ بهاره به مراتع این استان وارد می‌شود.
 
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۱ هزار خانوار عشایری و جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر یکی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه جمعیت عشایری است.
 
انتهای پیام /ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.