سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول معاونت خادمیاری مازندران مطرح کرد:

توجه جدی خادمیاران نسبت به ثبت گزارش در سامانه خادمیاری رضوی

مسئولان کانون‌های محلی و موضوعی نسبت به ثبت گزارش خادمیاران رضوی در سامانه خادمیاری توجه جدّی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سهیل صالحی کارشناس مسئول معاونت خادمیاری دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در گردهمایی مسئولان کانون‌های عمومی و تخصصی شهرستان بهشهر (مسجد آقا) بر توجه جدّی مسئولان کانون‌های محلی و موضوعی نسبت به ثبت گزارش خادمیاران در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی تاکید کرد.

او با اشاره به نام نویسی ۹۳۴ نفر از محبّان اهل بیت (ع) شهرستان بهشهر به عنوان خادمیار افتخاری امام رضا (ع) در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی، افزود: از این تعداد ۶۴۲ نفر مجاز به انتخاب کشیک حرم مطهر رضوی هستند.

کارشناس مسئول معاونت خادمیاری دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران، کانون‌های خدمت رضوی را شامل کانون‌های محلی یا عمومی و کانون‌های تخصصی برشمرد و گفت: ارائه خدمات در سطح محله (خادمیار) مانند تهیه و توزیع بسته ارزاق، بازسازی خانه محرومان، سرکشی به خانواده‌های محروم و دیدار با خانواده شهدا از ماموریت کانون‌های محلی محسوب می‌شود.

صالحی افزود: در کانون‌های تخصصی نیز علاوه بر الگوسازی کار‌های تبلیغی - فرهنگی و ارائه کمک‌های تخصصی به کانون‌های محله ای، خدمات الگویی خادمیاران رضوی در جشنواره‌های خدمت رضوی معرفی شده تا برای سایر خادمیاران ارائه شود.

او گفت: خادمیاران رضوی در حوزه محرومیت زدایی با هدف ترویج و تبیین معارف رضوی در جامعه و همچنین در حوزه خدمت به محرومان با توجه به حفظ کرامت انسانی و شأن نیازمندان در مسیر نورانی، معرفتی و توحیدی امام رضا (ع) فعالیت و تلاش می‌کنند.

صالحی، فرهنگ و سیره رضوی، زائر و زیارت و نیز توجه به رویکرد مقام معظم رهبری را سه موضوع مهم در خدمت به امام رضا (ع) برشمرد و افزود: خادمیاران رضوی با انتخاب عرصه خدمتی در سامانه خادمیاری، بایستی هفته‌ای ۶ ساعت به محرومان محل خود خدمت رسانی و در سامانه خادمیاری ثبت گزارش کرده تا بعد از تائید از شیفت حرم بهره‌مند شوند.

کارشناس مسئول معاونت خادمیاری دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران، مدت‌زمان انتخاب هر عرصه خدمتی را سه ماه اعلام کرد و گفت: خادمیاران حداکثر تا ۴ مصداق حق انتخاب دارند.

صالحی با بیان اینکه امکان انتخاب کشیک خدمت در حرم مطهر رضوی بستگی به اعلام وضعیت رنگی استان‌ها و شهرستان‌ها توسط وزرات بهداشت دارد، گفت: در صورت اعلام وضعیت قرمز کرونایی برای هر کدام از استان‌های کشور، علاوه بر بسته شدن سامانه رزرو خدمت برای آن استان، همه انتخاب‌های خادمیاران همان استان لغو خواهد شد.

کارشناس مسئول معاونت خادمیاری دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران افزود: همچنین در صورت اعلام وضعیت قرمز کرونایی برای خراسان رضوی و مشهد، امکان رزرو خدمت و انتخاب‌های انجام شده برای همه استان‌ها غیرفعال شده بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه سفر و اقامت خادمیاران محترم در انتخاب و رزرو کشیک دقت بیشتری انجام شود.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.