سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۴۰ درصدی جاده شهرکرد به شلمزار

میزان پیشرفت فیزیکی جاده شهرکرد به شلمزار به ۴۰ درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۶۳ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی در قطعه اول جاده شهرکرد به بازفت، شلمزار به ناغان انجام شده است و میزان پیشرفت فیزیکی این جاده به ۴۰درصد رسید.

او افزود: از این میزان ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۲۶۳ هزار مترمکعب خاک‌ریزی بود.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: در این قطعه ۳۸ هزار متر مکعب اساس و زیراساس اجرا و ۴۷ دستگاه آب‌رو احداث شده است.

او پیشرفت فیزیکی جاده شهرکرد به بازفت، شلمزار به ناغان را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: پارسال برای اجرای این طرح ۹۱۲ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ و ۱۰۰ درصد این مبلغ تخصیص داده شد که ۷۰۰ میلیارد ریال آن مختص تونل زره بوده است.

مقصودی افزود: جاده شهرکرد به بازفت، شلمزار به ناغان ۱۶۰ کیلومتر از شهرکرد تا بازفت طول دارد که احداث باند دوم جاده شهرکرد به شلمزار، ساخت مسیر تونل زره و اجرای مسیر گردنه چری از زیرپروژه‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

او ادامه داد: احداث تونل زره فاصله ۳۳ کیلومتری بین شلمزار تا ناغان در شهرستان کیار را ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

مقصودی گفت: در این طرح مسیر گردنه چری به‌طول ۱۲ کیلومتر شامل یک دستگاه تونل سه هزار و ۲۰۰ متری، شش دستگاه تونل در مجموع به‌طول یک‌هزار و ۸۰۰ متر و سه دهانه پل بزرگ ۲۰ متری احداث خواهد شد.

او افزود: با این اقدام علاوه بر حذف گردنه سخت‌گذر چری، افزون‌بر ۴۰ پیچ خطرناک حذف و فاصله ۲۲ کیلومتری به ۱۲ کیلومتر کوتاه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.