سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خبر داد؛

برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان به شیوه الکترونیکی

بصیری با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات در مراکز استان‌ها گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان ظهر امروز ۱۱ فروردین ماه در ستاد انتخابات استان کرمان که به صورت ویدئوکنفرانس با فرمانداران برگزار شد، گفت: فرآیند انتخابات تا این لحظه طبق روال قانونی و دستورالعمل‌ها طی شده و خوشبختانه تعامل خوبی نیز میان هیئت‌های اجرایی و نظارت وجود دارد.

او به فرمانداران تاکید کرد: نامه‌های اداری و انتخاباتی را با حساسیت بالا و شخصا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهند. 

زینی وند با اشاره به الکترونیکی بودن انتخابات شورا‌های شهر و روستا در مرکز استان کرمان افزود: فرمانداری‌ها همه امکانات و تجهیزات لازم را از هم اکنون آماده کنند تا در زمان انتخابات با مشکل روبه‌رو نشویم.

او با تاکید بر اشراف فرمانداران به قانون انتخابات بیان کرد: نماینده فرماندار و بخشدار در شعب اخذ رای و تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آموزش‌های لازم را ببینند.

استاندار کرمان با ابراز امیدواری از مشارکت جوانان و زنان روستایی برای داوطلبی در انتخابات شورا‌های اسلامی روستای ۱۴۰۰ گفت: هیئت‌های اجرایی براساس مر قانون عمل می‌کنند و بدون مستند قانونی و مستدل، حق رد صلاحیت هیچ‌کسی را ندارند، همان طور که تاکنون دادگستری و اداره اطلاعات در زمینه بررسی صلاحیت‌ها، فنی و دقیق عمل کرده است.

او تصریح کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان با حساسیت بیشتری انجام شود.

زینی وند بیان داشت: در حوزه تجهیزات و پشتیبانی هم فرمانداران از هم اکنون به فکر باشند و ملزومات را خریداری کنند؛ اما در مجموع توقع است که انتخابات در همه شعب استان آنلاین صورت گیرد.

برگزاری الکترونیکی انتخابات در مراکز استان ها

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه از الکترونیکی شدن انتخابات در مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

او درباره تست تشخیصی کرونای دست اندرکاران برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: باید تعداد دست اندرکاران برگزاری انتخابات را دقیق به دست بیاوریم تا تست تشخیصی کرونای آن‌ها گرفته شود.

 ۱۰۵۰ صندوق الکترونیکی اخذ رای برای شورای اسلامی شهر کرمان

علیار اسکندری نسب، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: هزار و ۵۰ صندوق الکترونیکی اخذ رای برای شورای اسلامی شهر کرمان نیاز داریم که این صندوق‌ها به میزان لازم وجود دارند.

او با بیان اینکه هیچ روستایی نباید از گردونه انتخابات باز بماند، بیان داشت: ثبت نام از داوطلبان شورا‌های اسلامی در تمام بخشداری‌ها صورت می‌گیرد.

سامانه ۱۱۱ آماده دریافت شکایات انتخاباتی

تاج الدین صالحیان، رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمان نیز گفت: سامانه ۱۱۱ آماده دریافت شکایات انتخاباتی است و شماره فاکس ۳۲۲۲۲۵۵۰ گزارش‌ها و مستندات را در این زمینه دریافت می‌کند.

او افزود: اقدامات هیئت‌های بازرسی، طبق برنامه زمانبندی و روال اعلامی وزارت کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.