سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حوادث؛

مهلت ۷۲ ساعته به مسافران نوروزی/کشف ۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کرمانشاه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : مسافران نوروزی برای ترک شهر کرمانشاه تنها ۷۲ ساعت فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : با توجه به تغییر رنگ کرونایی شهر کرمانشاه به نارنجی، وسائط نقلیه غیربومی ۷۲ ساعت مهلت خروج از شهر کرمانشاه از زمان تغییر رنگ آن را دارند.

او گفت : خودرو‌های دارای پلاک بومی شهر کرمانشاه حق ترک شهر و ورود به سایر شهر‌ها را ندارند.

شیری افزود: شهرستان‌های اسلام آباد غرب و گیلانغرب نیز دارای شرایط مشابهی برای تردد هستند و ورود پلاک‌های غیربومی وخروج پلاک‌های بومی برای آن‌ها ممنوع است.

 او افزود: میزان اعمال قانون ورود به شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و شهر‌های نارنجی نیم میلیون تومان است و تردد‌های شبانه شامل جریمه ۲۰۰ هزار تومانی می‌شود.

مسافران نوروزی شهر‌ها را ترک کنند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از مسافران نوروزی که در شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی استان کرمانشاه حضور دارند خواست هرچه سریعتر این شهر‌ها را ترک کنند تا مشمول جریمه و اعمال قانون نشوند.

محمد حیدری گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا، شهر اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کرمانشاه و گیلانغرب، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی و کنگاور در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

او ادامه داد: بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده هرگونه سفر به این شهرستان‌ها و یا خروج ساکنان بومی از آن‌ها ممنوع و تخلف از این قانون مشمول جریمه و اعمال قانون خواهد شد.

او افزود: مسافران نوروزی که در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی استان حضور دارند لازم است با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت در نظر گرفته شده به شهر‌های خود باز گردند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: با پایان یافتن این مدت پلیس طبق قانون اقدام و در صورت تردد در شهر‌هایی با وضعیت قرمز مبلغ یک میلیون تومان و در شهر‌های با وضعیت نارنجی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون انجام می‌گیرد.

او ضمن قدردانی از همراهی مردم با پلیس به مردم توصیه کرد تا از تردد‌های غیر ضروری خودداری و مسافران نیز در هنگام بازگشت به شهر‌های خود با رعایت مقررات ترافیکی در جاده‌ها تردد کنند.

۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس تاکنون (۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین) با تلاش‌های انجام شده حدود ۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

سمین فلاحی گفت: بیشترین مواد کشف شده مربوط به تریاک با حدود ۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم و هروئین با ۲ و نیم کیلوگرم بوده است.

او افزود: کشفیات مواد مخدر امسال در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه پارسال که ۲۴ کیلوگرم بوده حدود ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

 فلاحی از دستگیری ۲۵۱ نفر از عوامل تهیه، توزیع، مصرف، نگهداری و حمل مواد مخدر در استان خبر داد که با توجه به دستگیری ۱۲۲ نفر در پارسال، ۱۰۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: از مجموع افراد دستگیر شده در بحث مواد، ۱۳۲ نفر آن‌ها را معتاد متجاهر تشکیل می‌دهند.

او میزان کل کشفیات مواد مخدر استان در پارسال را سه تن اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ هزار حبه قرص روانگردان نیز در استان کشف شد.

 فلاحی با اشاره به انهدام ۳۷ باند توزیع مواد مخدر، از دستگیری بیش از سه هزار و ۳۰۰ خرده فروش و جمع آوری یک هزار و ۳۲۰ معتاد متجاهر خبر داد.

رشد ۲۱ درصدی کشفیات سرقت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام پلیس برای مقابله با پدیده سرقت، از رشد ۲۱ درصدی کشفیات این حوزه در ایام نوروز و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

علی‌اکبر جاویدان گفت: طرح نوروزی پلیس از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۴ فرردین با حضور نزدیک به چهار هزار نیرو ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: در این مدت و با حضور پرنگ نیرو‌های گشتی پیاده و سواره شاهد کاهش چهار درصدی وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

سردار جاویدان افزود: در این مدت کرمانشاه در بسیاری دیگر از مواد سرقت با کاهش روبرو بوده از جمله در بحث سرقت مغازه ۴۶ درصد و موتورسیکلت ۴۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی سرقت احشام و هشت درصدی اماکن خصوصی، گفت: در بحث سرقت خودرو نیز چهار درصد کاهش داشته ایم.

او ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی پلیس تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰ فقره سرقت در استان کرمانشاه کشف شده است.

 جاویدان با بیان اینکه عمده تمرکز پلیس برای مقابله با جرایم مربوط به شهر کرمانشاه است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد جرایم در مرکز استان اتفاق می‌افتد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.