سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش دما در نیمه شرقی کشور و ارتفاعات زاگرس/ باغداران مراقب سرمازدگی درختان باشند+ فیلم

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت:در منطقه زاگرس احتمال کاهش دما طی ۲_۳ روز آینده وجود دارد بنابراین باغداران در این مناطق تجهیزات مقابله با سرمازدگی را فراهم کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در ۲-۳ روز آینده در غالب نقاط کشـور شاهد جوی آرام و پایدار هستیم.

او افزود: با توجه به اینکه در نیمه شرقی کشور همچنان کاهش دما وجود دارد، کشاورزان به ویژه باغداران در این منطقه مراقب سرمای شدید در زمان صبح و شب باشند، زیرا احتمال سرمازدگی در این مناطق وجود دارد.

او تصریح کرد:در منطقه زاگرس هم احتمال کاهش دما طی ۲_۳ روز آینده وجود دارد بنابراین باغداران در این مناطق هم مراقب کاهش دما در صبح باشند و تجهیزات مقابله با سرمازدگی را فراهم کنند.

او با توصیه به مرغداران در مناطق شرقی کشور و منطقه زاگرس ادامه داد:مرغداران در این مناطق تهویه سالن مرغداری را به حداقل برسانند تا خسارتی به طیور آنها وارد نشود.

مدیر کل دفتر پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وقوع باد‌های شدید در ساعات بعدازظهر در مناطق جنوبی و مرکزی کشور گفت: کشاورزان در مناطق برای مبارزه با علف‌های پهن برگ مزارع گندم و جو سم پاشی را در صبح هنگام انجام دهند.

او در پایان با توصیه‌هایی به عشایر مستقر در نیمه شمالی کشور، اظهار کرد:با توجه به بارش برف و سوز ناشی از وزش باد در نیمه شمالی کشور عشایری که در این مناطق مستقر هستند در ۲-۳ روز آینده به ارتفاعات نروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.