مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: طی ۲ تا ۳ روز آینده کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از مرز‌های غربی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، تهران، البرز، قزوین، چهارمحال و بختیاری و غرب مازندران بارش برف و باران و در مناطق جنوبی خوزستان و ایلام احتمال رعد و برق وجود دارد.

وی افزود: روز پنج شنبه برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، کهیگیلویه و بویر احمد، البرز، قزوین، تهران و غرب مازندران بارش برف و باران انتظار می‌رود.

حقیقت با اشاره به اینکه بارش‌ها کماکان تا پایان هفته ادامه دارد، بیان کرد: روز جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب مازندران، قزوین و البرز بارش برف و باران ‌پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول از ورود سامانه بارشی دیگر در ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: هفته آینده سامانه بارشی در نوار شرقی و شمال شرقی خزر فعال است و پس از عبور این سامانه طی ۲ تا ۳ روز آینده کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و دامداران شرق و غرب کشور توصیه می‌شود که نهاده‌های کشاورزی که آماده در محیط بیرون دارند، به محیط مسقف انتقال دهند.

به گفته وی، با توجه به فصل سرما و احتمال شیوع آنفلوانزا حادپرندگان به مرغداران توصیه می‌شود که ضمن رعایت نکات بهداشتی نسبت به پایش مرتب واحد‌ها اقدام کنند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

حقیقت در توصیه‌ای به دامداران گفت: طی روز‌های آتی دامداران سعی کنند از تردد به استان‌های همسایه البرز اجتناب کنند، همچنین یخ‌هایی که بر اثر سرما در استخر‌های پرورش ماهی بوجود می‌آید، پرورش دهندگان آن را بشکنند تا مشکلی برای ماهی‌ها ایجاد نشود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته ۶۶.۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۷۶.۵ میلی متر و بلندمدت ۶۱.۶ میلی متر بوده که این امر رشد حدود ۹ درصدی بارش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: علی رغم رشد بارش نسبت به سال قبل، اما بارش استان‌های گلستان، گیلان، هرمزگان، مازندران، کرمانشاه، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و سمنان کمتر از متوسط نرمال است.

حقیقت در پایان تصریح کرد: مدل‌ها نشان می‌دهد که در فصل زمستان در اکثر استان‌ها بارش‌ها کمتر از نرمال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار