سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:

۸۵ درصد راه‌های ایلام زیر پوشش خدمات ایمنی جاده‌ای است

دلخواه گفت: ۸۵ درصد راه‌های اصلی و فرعی این استان زیر پوشش خدمات ایمنی جاده‌ای قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش سوانح جاده‌ای بویژه در مناطقی همچون ایلام که از نظر زمین شناسی کوهستانی بوده و جاده‌های آن در بسیاری از نقاط دو طرفه هستند، وجود زیرساخت‌های جاده‌ای و امدادی است.

او افزود: شرایط استان‌ها را از نظر ایمنی جاده‌ای با امکانات مختلفی همچون وجود راهدارخانه، پایگاه‌های ثابت هلال احمر، پاسگاه پلیس راه، پد بالگرد هلال احمر، پایگاه اورژانس جاده ای، پایگاه اورژانس هوایی، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سبک و سنگین ارزیابی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: وجود راهدارخانه بین راهی یکی از پیش نیاز‌ها در ایمنی جاده‌ای است که در استان ایلام هم اکنون ۱۳ راهدارخانه وجود دارد که با در اختیار داشتن بیش از ۲۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در پایگاه‌های راهداری استان مستقر و ضمن گشت زنی در جاده‌ها به حوادث احتمالی امدادرسانی می‌کنند.

دلخواه همچنین از وجود هفت پاسگاه پلیس راه در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در شهرستان‌های تازه تاسیس تعداد این مراکز برای نظارت بر تردد جاده‌ای افزایش یابد.

او تعداد پایگاه‌های ثابت هلال احمر در استان را ۱۲ مورد عنوان کرد و گفت: وضعیت استان ایلام در زمینه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای نسبت به استاندارد ملی عقب بوده و باید متناسب با وضعیت کوهستانی و حادثه خیز بودن استان این پایگاه‌ها تقویت شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به وجود یک پد بالگرد هلال احمر در استان تاکید کرد: سال گذشته آشیانه بالگرد هلال احمر در استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرد که برای ساخت این آشیانه ۳۴ میلیارد ریال هزینه شد.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.