سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس در جمع گروه‌های جهادی گمیشان گفت:

مجاهد و میهن پرست واقعی باید جبهه اقتصادی کشور را سامان دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان انقلاب امروز بر حوزه اقتصادی متمرکز شدند و مجاهد و میهن پرست واقعی باید جبهه اقتصاد را سامان دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع گروه‌های جهادی گمیشان گفت: امروز مجاهد و میهن پرست واقعی باید جبهه اقتصاد را سامان دهد مثلاً با وجود ظرفیت‌های بزرگ استان گلستان، اما همچنان فقر در این استان مشاهده می‌شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در حوزه اقتصاد ضعف داریم و دشمنان ما متمرکز بر همین ضعف ما شده است و بنابراین ما باید حوزه اقتصادی را با سرعت تدبیر کنیم و منتظر حل آن توسط اشخاص دیگر نباشیم و خودمان کار را انجام دهیم

 

قالیباف با بیان اینکه ما باید با نگاه وسیع‌تر به مشکلات نگاه کنیم و برای حل آن‌ها اقدام کنیم، گفت: منابع انسانی مهم‌تر از منابع مادی هستند باید ظرفیت‌ها را شناسایی و از آن‌ها استفاده کنیم و ساختار سازی‌های مردمی انجام دهیم.


قالیباف با تاکید براینکه مشکل کشور ما پول نیست بلکه مدیریت است گفت: ما در سالی ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و سال گذشته درآمد ارزی ما کمتر از ۱۵ میلیارد دلار بود، اما در هر دو سال تورم و گرانی داشتیم پس مشکل ما نداشتن پول نیست و وقتی پول هم داریم مشکل داریم بنابراین مشکل و چالش اصلی ما مدیریت در کشور و رویکرد‌های غلط است.

 

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه کشوری که ۸۰ درصد اقتصاد آن دولتی باشد محکوم به شکست است افزود: غل زنجیر‌ها و قانون‌های بی ربط را باید از دست و پای مردم و سیستم اداری باز کنیم و به مدیران امین شجاعت اقدام بدهیم و به مردم فرصت داده و اقتصاد را مردم پایه کنیم.

 

قالیباف خطاب به جهادگران در استان گلستان تاکید کرد: اگر نظام مسایل فرصت‌ها و مشکلاتی که در گلستان داریم را بشناسیم می‌توانیم با ظرفیت‌های موجود داخل آن مشکل را حل کنیم.

 

قالیباف گفت: اگر پنج سال کار اقتصادی هدفمند حتی با وجود تحریم‌ها انجام دهیم می‌توانیم به یک ثبات اقتصادی برسیم به طوری که با یک تهدید سیاسی نبض اقتصاد ما تغییر نکند و برای این مهم پیشرانه‌های اقتصادی ما باید مشخص شود و آن را در ظرفیت‌های استان‌ها تقسیم کنیم.

 

انتهای پیام / فا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.