سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیبرمن: یائیر عتید را برای تشکیل کابینه پیشنهاد خواهیم کرد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای تشکیل کابینه این رژیم رئیس حزب «یش عتید» را کاندید خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد  حزب او «یایر عتید»، رئیس حزب «یش آتید» را به عنوان نخست وزیر آتی رژیم صهیونیستی معرفی خواهد کرد.

لیبرمن در پستی در حساب فیس بوک خود نوشت: همانطور که قبلاً گفتیم، ما رئیس حزب را از بلوک طرفدار تغییر که اکثریت اختیارات برای تشکیل کابینه را دارد، معرفی خواهیم کرد.

لیبرمن از اوضاع سیاسی پیچیده‌ای که تل آویو در آن قرار گرفته است یعنی برگزاری چهار دوره انتخابات طی دو سال صحبت کرد و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی این رژیم را مقصر رسیدن به این مرحله عنوان کرد و گفت: این نتیجه مستقیم طرح بقای سیاسی برای یک نفر است - بنیامین نتانیاهو - که برای چهارمین بار در تشکیل یک کابینه پایدار و موثر ناکام ماند.

او افزود: کسی که به تل آویو اهمیت می‌دهد مدت‌ها پیش باید به نتیجه صحیح می‌رسید و مهار کابینه را به شخص دیگری تحویل می‌داد.

نتایج انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در سه شنبه گذشته نشان داد که حزب لیکود نتانیاهو ۳۰ کرسی و پس از آن یش آتید با ۱۷ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را به دست آورد.

جروزالم پست نیز اعلام کرد که یائیر عتید، رئیس بزرگترین اپوزیسیون سیاسی در اراضی اشغالی در تلاش است تا با رئیس حزب رعم ائتلاف تشکیل دهد.

با اعلام نتیجه نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی، احزاب طرفدار بنیامین نتانیاهو ٥٢ کرسی و احزاب مخالف او ٥٧ کرسی پارلمان را کسب کردند. با این حساب هیچ یک از ائتلاف‌ها در اراضی اشغالی حداقل ۶۱ کرسی را برای تشکیل کابینه کسب نکردند و احتمال برگزاری مجدد انتخابات مطرح است.

هر حزبی که بخواهد به تنهایی اکثریت را در پارلمان رژیم صهیونیستی در دست داشته باشد باید شصت و یک کرسی از یکصد و بیست کرسی کنست را در اختیار داشته باشد.

کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن‌بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شد. اوج شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با عدم توافق بر سر بودجه خود را نشان داد و در پی آن و با انحلال پارلمان، روند انتخابات جدید (چهارم) به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ساکنان اراضی اشغالی بار دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.