سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم گوارش هدف اصلی کرونای انگلیسی

کرونای انگلیسی خود را به صورت علائم گوارشی نشان داده است.

دکتر پارسایی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: کرونای انگلیسی خود را به صورت علائم گوارشی نشان داده و مردم ممکن است این بیماری را با مسمومیت غذایی اشتباه بگیرند.

او افزود:افرادی با علائم دلپیچه، دل درد و حتی تهوع، استفراق و اسهال به پزشک مراجعه کرده و تصور می‌کنند که دچار مسمومیت غذایی شده ولی در واقع مبتلا به کرونا شدند.

دکتر پارسایی گفت: علائم کرونا قبلا تنفسی بوده، ولی اکنون این ویروس جهش یافته هم گروه‌های سنی پایین‌تر را درگیر می‌کند و هم علائم آن به سمت گزارشی تغییر کرده است.

او با بیان اینکه ویروس کرونا واقعا چهره‌های متعددی دارد، افزود: افراد حتی سرما خوردگی را هم فرض بر کرونا گذاشته و خود را ۲ هفته قرنطینه کنند و در صورت داشتن علائم گوارشی حتما به کرونا فکر کنند.

دکتر پارسایی گفت: افراد مبتلا به کرونای انگلیسی حتی ممکن است تب هم نداشته و فقط علائم گوارشی و اختلال در حس بویایی و چشایی داشته باشد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود:مردم فکر می‌کنند خطر کرونا رفع شده، ولی واقعیت این است که خطر به هیچ وجه رفع نشده و ممکن است که وارد موج چهارم شویم.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.