سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی رغم هشدار‌های ستاد کرونا؛

۹هزار نفر به کردستان سفر کرده اند

معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۶ فروردین امسال بیش از۹ هزار و ۹۷۳ مهمان نوروزی وارد کردستان شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرمان وطن دوست معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: علی رغم هشدار‌های ستاد کرونا مبنی بر اینکه در خانه بمانیم و از به مسافرت نرویم، اما از ۲۸ اسفند ۹۹ لغایت شش فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۹ هزار و ۹۷۳ مسافر نوروزی وارد استان کردستان شده‌اند که مریوان و سنندج بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در استان کردستان ۲۴ مهمانسرا، ۳۲ هتل و ۲۳ اقامتگاه بومگردی وجود دارد که ظرفیت شبانه روزی اسکان چهار هزار نفر مسافر را دارند که ظرفیت ۵۰۰ نفری خانه معلم‌ها و باشگاه فرهنگیان را نیز باید بر آن افزود.

وطن دوست افزود: از ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا چهارم فروردین ۱۲ اکیپ نظارتی این اداره‌کل ۴۸۱ مورد بازدید از تأسیسات گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع بین‌راهی، بوم‌گردی انجام داده‌اند.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: ۱۲ اکیپ نظارتی در طول این ایام از تأسیسات گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع بین‌راهی و بوم‌گردی بازدید‌هایی را داشته‌اند که در این راستا ۳۲ مورد اخطار همراه با معرفی متخلفان به مراجع قضائی، ۱۷ تذکر و ۱۰ مورد تشویق برای تأسیسات گردشگری استان صادر شده است.

وطن دوست خاطر نشان کرد: اسکان در مراکز غیر رسمی ممنوع بوده و در این خصوص ۳۲ مورد به مراجع قضائی معرفی شده‌اند که مشمول جریمه مالی و پلمپ شده‌اند.

اوافزود: هرگونه اقامت در مدارس، پارک‌ها، چادر و سایر اماکن غیر مجاز ممنوع است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.