فرماندار بانه گفت: مرز سیرانبند شهرستان بانه از هفته آینده با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای تردد مسافران بازگشایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل رستم پور فرماندار بانه شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه بهداشتی بازگشایی مرز سیرانبند را یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان استانی و کشوری عنوان کرد وگفت: هفته آینده این مرز به روی مسافران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی می‌شود و پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

او افزود: برای بازگشایی مرز برنامه‌های تعریف شده که براساس این برنامه مسافرین باید قبل از ورود و خروج آزمایش کووید ۱۹ را انجام دهند و ماموران بهداشتی همه موارد را کنترل می‌کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در این جلسه با اشاره افزایش آمار موارد مثبت در روز‌های گذشته گفت: طی ۲ هفته اخیر آمار تعداد موارد مثبت و بستر‌های کووید ۱۹ افزایش داشته و تعداد مراجعات به مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته که افزایش آمار نشان از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه و آغاز پیک جدید است.

محمد شاهویسی افزود: نگرانی از ورود مسافر در تعطیلات نوروزی و بازگشایی بازارچه سیرانبند بانه در پی آن آغاز یک پیک جدید شیوع گسترده ویروس کرونا در بانه وجود دارد که باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی با جدیدیت پیگیری شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: باید زیرساخت‌های بهداشتی در مرز سیرانبند بانه فراهم شود و ورود و خروج مسافر کنترل شود.

گفتنی است؛شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.