سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۰ درصدی بستری‌های کرونا در هفته اول تعطیلات نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بستری‌های کرونا در هفته اول تعطیلات نوروزی گفت : تمام نشانه‌ها و علائم نشان از شروع موج چهارم کرونا در استان دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی کرونا با شروع سال جدید گفت : متاسفانه به دلیل شلوغی بازار خرید‌های نوروزی در روز‌های پایانی پارسال، این روز‌ها شاهد روند افزایشی مبتلایان کرونا در کشور و استان هستیم.

او گفت : تعداد بستری‌های کرونا در استان در هفته اول تعطیلات نوروزی عملا افزایش ۵۰ درصدی داشته و به دنبال افزایش بستری‌های کرونا، تعداد موارد فوت در هفته‌های آینده رو به افزایش خواهد گذاشت.

مرادی با اشاره به افزایش سه برابری تست‌های مثبت کرونا در استان، افزود: تمام شواهد و نشانه‌ها نشان می‌دهد که عملا موج چهارم کرونا در استان شروع شده و اگر این روند ادامه یابد، اواخر فروردین با اوج گیری این موج مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دید و بازدید‌ها و سفر‌های نوروزی هم اشاره کرد و افزود: آثار این بی توجهی‌ها و غفلت‌ها در یکی دوهفته آینده خود را نشان خواهد داد و انتظار این است که با این روند در هفته‌های آینده شاهد افزایش بیش از پیش مبتلایان باشیم.

او ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه به میزان چشمگیری کاهش یافته و عملا به زیر ۵۰ درصد رسیده که نگران کننده است.

مرادی گفت: در شرایط مطلوب میزان رعایت دستورالعمل ها باید بیش از ۹۰ درصد باشد و حداقل این میزان نباید کمتر از ۸۰ درصد شود، اما عملا می‌بینیم که مردم با بی خیالی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برخی مراسم پیش رو افزود: یکی از مهمترین این مراسم جشن‌های نیمه شعبان است که با مصوبه ستاد ملی کرونا این مراسم در سطح کشور تعطیل شد و امسال بصورت خودرویی و موتوری راهپیمایی در نیمه شعبان برگزار می‌شود.

مرادی گفت: در خصوص مراسم سیزده بدر و تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و روستا پیشنهاد‌هایی داریم که در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان مطرح خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۵۵ مورد کرونای انگلیسی در سطح استان گفت: در حال حاضر از همه افراد تست کرونای انگلیسی گرفته نمی‌شود و فقط افراد مشکوک تحت آزمایش قرار می‌گیرند، بنابراین همه افراد باید بصورت پیش فرض در صورت ابتلا به کرونا، خود را یک مبتلای کرونای انگلیسی فرض کرده و با جدیت و دقت بیشتری نکات مربوط به قرنطینه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را انجام دهند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.