سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

ممکن است در هفته‌های آینده با پیک بیماری مواجه شویم

استاندار کرمان گفت: هم اکنون با پایین آمدن حساسیت‌های مردم، در شهر‌های رفسنجان و سیرجان زنگ خطر و هشدار بیماری به صدا در آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان امروز ۷ فروردین ماه در نخستین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس در سال ۱۴۰۰ با تبریک سال جدید و نامگذاری شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری شعار سال که به صورت هوشمندانه و دقیق صورت گرفته است؛ سه کلید واژه مهم را با محوریت اقتصاد مطرح کرده‌اند.

وی اقتصاد را نقطه آسیب کشور در سنوات گذشته دانست و بیان داشت: بعد از تولید، پشتیبانی بسیار اهمیت دارد، کارخانجات و صنایع ما به دلیل نبود حمایت و یا واردات بی‌رویه و نداشتن تبلیغ کالا‌های داخلی با مشکل مواجه می‌شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در امر تولید همچنان مهمترین موضوع «موانع در سرمایه‌گذاری و کارآفرینی» است، افزود: همه کارگروه‌های رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و ... برای قوانینی است که خودمان درست کرده‌ایم و دست و پا گیر آن‌ها شده‌ایم.

زینی‌وند از صاحب نظران اقتصادی خواست: موارد رفع موانع تولید را در زمینه تحقق شعار سال اعلام کنند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این جلسه به آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای استان در ایام نوروز اشاره داشت و گفت: متاسفانه آمار تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی بالا رفته است که باید تدابیری اندیشیده شود تا در نیمه دوم ایام نوروز کارنامه خوب انتظامی در سه سال متوالی حفظ شود.

او با تاکید بر چند موضوع برای هماهنگی بیشتر در زمینه مقابله با بیماری کرونا در سطح استان، گفت: فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان هرجا که تعداد تست‌های مثبت و بستری‌های ناشی از این بیماری روند افزایشی پیدا کرده، هشدار‌های لازم را داده و تمرکز خود را بیشتر کرده اند تا از روند صعودی بیماری بکاهند.

عالی‌ترین مقام عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در شهر‌های رفسنجان و سیرجان زنگ خطر و هشدار بیماری به صدا در آمده است، اظهار داشت: دست فرمانداران برای تصمیمات اقتضایی در چارچوب دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باز است و با هرگونه تجمعات خارج از دستورالعمل‌ها برخورد کنند.

زینی‌وند با اعلام ممنوعیت هرگونه تجمع در تفرجگاه‌ها برای روز سیزده بدر، برگزاری نمایشگاه‌های عمومی و تجمعات در اعیاد نیمه شعبان افزود: تقسیم بندی محدودیت‌ها برای پرهیز از تجمعات برای جشن‌های نیمه شعبان و سیزده بدر مربوط به شهر‌های خاصی نبوده و انتظار می‌رود، تفرجگاه‌ها با تراکم بالای جمعیت تعطیل و ممنوعیت تردد گذاشته شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه فراخوان به هر شکلی برای مراسم‌های ملی و مذهبی ممنوع است، تصریح کرد: طبق اطلاعیه نوروزی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، دید و بازدید‌های مرسوم نوروزی در ادارات ممنوع است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس با ابراز نگرانی از گردش ویروس کرونای جهش یافته در استان کرمان گفت: دورهمی‌های تعطیلات عید نوروز ما را نگران کرده است، متاسفانه حساسیت‌های مردم پایین آمده و ممکن است در هفته‌های آینده با پیک بیماری در سطح استان مواجه شویم.

زینی وند با اشاره به ایجاد مشکلاتی در مسیر تامین واکسن کرونا از خارج کشور تصریح کرد: در حال حاضر تنها راه مقابله با بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و دقت فرمانداران برای جلوگیری از تجمع‌ها و رعایت شیوه نامه‌ها و ایجاد دقیق طرح شهید سلیمانی است.

ممنوعیت دید و بازدید‌های مرسوم ادارات به مناسبت سال جدید/ منع تردد شبانه درون شهری از ساعت ۲۲

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به گزارش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از روند صعودی بیماری کرونا و شهر‌های نارنجی و قرمز بیان داشت: در استان کرمان ۹ شهرستان ارزوئیه، انار، رابر، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، کوهبنان و منوجان در وضعیت آبی و ۱۴ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

او تصریح کرد: رنگ‌بندی استان کرمان در هفته گذشته ۱۲ شهرستان آبی و ۱۱ شهرستان زرد بود و رنگ‌بندی جدید اعلامی، دلالت بر روند شیوع بیشتر ویروس در استان دارد.

بصیری با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان‌های شهربابک، کهنوج و رودبار جنوب از آبی به زرد، هشدار داد تا اقدامات کنترل بیشتری در این مناطق صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین به تعطیلات ۱۲ و ۱۳ نوروز و نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: تجمع در تفرجگاه‌ها و اماکن متبرکه برای مراسم ملی و مذهبی ممنوع و راه‌اندازی موکب‌ها تنها به صورت صوتی امکان‌پذیر است و از توزیع اقلام خوراکی باید خودداری شود.

بصیری همچنین از ممنوعیت دید و بازدید‌های مرسوم ادارات به مناسبت سال جدید نام برد و افزود: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، منع تردد شبانه درون شهری از ساعت ۲۲ خواهد بود.

او بیان داشت: تردد‌های درون و برون شهری کاملا تعریف شده هستند، اما فرمانداران تصمیمات اقتضایی را به ویژه در روز طبیعت می‌توانند داشته باشند.

افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری کروناویروس در استان

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری کروناویروس در استان با توجه به افزایش سفر‌ها و دورهمی‌ها خبر داد و گفت: در جمعیت آزمایش سرپایی از بیماران، موارد مثبت نسبت به قبل ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: در سطح کشور شاهد روند افزایشی بیماری هستیم، البته این روند در کرمان به صورت مشخص و محسوس نیست، اما باید همچنان مراقبت‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از کروناویروس در استان ثابت و قابل کنترل شده است بیان داشت: تعداد واکسن‌های وارده به استان با کد و جمعیت مشخص شده است که در این زمینه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۳ هزار دوز واکسن برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر وارد شده است.

رشیدی نژاد با تأکید بر اینکه باید از برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی در هفته پیش رو خودداری شود، گفت: رستوران‌ها از جمله پرخطرترین مکان‌ها در انتقال ویروس هستند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.