سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه شهرستان های استان همدان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا

استاندار همدان گفت: نهاوند هم از شرایط نارنجی شیوع ویروس کرونا خارج شد و هم اکنون همه شهرستان های استان در وضعیت زرد شیوع این ویروس قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در ستاد مقابله با ویروس کرونای استان گفت: براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

او با تاکید بر رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، افزود: براساس بررسی‌های علمی انجام شده، عامل ۵۳ درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا در این استان، دورهمی‌ها و تماس‌های خانوادگی است.

 شاهرخی بیان کرد: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در  استان ۸۴ درصد و رعایت اصل مهم فاصله گذاری اجتماعی  ۷۵ درصد است .

استاندار همدان با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی (کم خطر) قرار دارند، اظهار داشت: وضعیت استان همدان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته پایدار و دارای ثبات نسبی است که این مهم در سایه همراهی و همکاری موثر و مطلوب مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تلاش شبانه روزی کادر درمان و همچنین اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در راستای اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و مصوبات ابلاغی ستاد، حاصل شده است.

استاندار همدان ادامه داد: منع تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان در کشور و استان همدان اجرا می‌شود و پلیس باید با متخلفان و افراد بی توجه به این دستورالعمل قاطعانه برخورد کرده و متخلفان را با استفاده از ابزار‌های نظارتی (عوامل پلیس راهور و دوربین‌های هوشمند) جریمه و اعمال قانون کند.

استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، محدودیتی برای حضور مسافر در هیچ یک از شهرستان‌های تابعه وجود ندارد، اما همچنان بر رعایت دقیق شوه نامه های بهداشتی از جانب مردم و مراکز ارائه سرویس و خدمات به گردشگران تاکید جدی داریم.

انتهای پیام/ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.