سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا و آنالیز عوامل ابتلا در ساوه

در تعطیلات نوروزی نیمی از مبتلایان به کرونا ویروس ساوه در دورهمی های خانوادگی بیمار شده اند.

محمود کریمی معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آنالیز اطلاعاتی صورت گرفته‌ی ابتلا به کرونا از سوی کارشناسان بهداشتی را تشریح کرد.

کریمی افزود: براساس ارزیابی‌های بعمل آمده علت ابتلا به کرونا ی بیماران در شهرستان ساوه در تعطیلات نوروزی بر اساس درصد به شرح زیر است:

  • دورهمی‌های خانوادگی ۵۰ درصد
  • حضور در مراکز خرید صف‌های روغن، مرغ و ... ۳۹ درصد
  • مراسم جشن و عزا ۳.۲ درصد
  •   آرایشگاه‌ها ۱.۱ درصد
    اماکن عمومی و استفاده از وسایط نقلیه عمومی ۶.۷ درصد

او با اشاره به آغاز سفر‌های نوروزی از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۹ گفت: در این مدت در مجموع ۴هزارو۳۱۰ نفر از اطرافیان بیماران کرونا مثبت در شهرستان‌های ساوه و زرندیه رهگیری و مراقبت شده و از این تعداد ۴هزارو ۱۲۹ نفر مورد آزمایش قرار گرفتند که آزمایش ۵۶۳ نفر آنان مثبت اعلام شد.

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: در مجموع در هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به هفته آخر اسفندماه موارد بستری در ساوه افزایش سه برابری داشته است.

او ادامه داد: در هفته اول فروردین ۴۳ درصد از نمونه‌های گرفته شده از افراد مثبت بوده است در حالیکه این میزان در هفته اول اسفندماه سال گذشته ۱۵ درصد، هفته دوم ۱۸ درصد، هفته سوم ۲۱ درصد و در هفته چهارم ۳۱ درصد بوده است.

کریمی با اشاره به اینکه در کل ماه بهمن این میزان ۱۱ درصد بوده است تصریح کرد: این آمار بیانگر رشد صعودی و شیب تند آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان ساوه است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.