سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخن روز؛

سال کاری جدید، مسیری تازه که از افکار تغذیه می‌کند

سال کاری جدید یعنی برنامه‌ریزی، رویاها، چشم‌انداز و مسیری تازه که از افکار تغذیه می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  پایان زمستان تنها به معنی فرا رسیدن بهار نیست، عید نوروز چهره‌ای دل انگیز از آفرینش است که همزمان با تحول طبیعت، آمدن بهار را به بندگان بشارت داده و جلوه جمال حق را در آئینه طبیعت منعکس می‌کند. آنان که سرای دل را با آینه معرفت و طاعت آذین بسته اند بیش از دیگران از نوید عید بهره مند می‌شوند.


ملت ایران در حالی سال ۱۳۹۹ را پشت سر گذاشت که رویداد‌های واقع شده در آن سختی و تلخی‌های فراوانی به همراه داشت اگرچه ملت ایران با همدلی، مقاومت و به کارگیری تدبیر تلخی‌ها را شیرین رقم زد و نشان داد در راه رسیدن به قله، از رنج‌های مسیر بیمی به خود راه نمی‌دهد.


از جمله مهمترین سختی‌ها ویروس منحوس کرونا بود که در اسفند ۱۳۹۸ در ایران خودنمایی کرد و در مقاطعی از پارسال هم به اوج خودش رسید، اما زیبایی مجاهدانه کادر سلامت کشور و مراعات عمومی و همراهی مردم به فضل و لطف الهی نه تنها از ضایعات این بلیه کاست بلکه برکاتی هم از آن به ظهور پیوست، برکاتی مانند خدمات عمومی و دست گیری مردم از یکدیگر، کمک‌های مؤمنانه و محسنانه، حرکت‌های جهادی و جامعه ساز در این عرصه آن قدر برجسته شد که حیرت جهانی را هم درپی داشت.


بیشتر بخوانید



فشار‌های اقتصادی دشمنان بیرونی و بی تدبیری‌های درونی زخم‌هایی بر تن ملت ایران زد، اما باز مردم سربلند و با نگاه به افق‌های دور دست به راه خود ادامه دادند.


با نگاه گذرا به شعار‌های سال در حدود یک دهه گذشته به خوبی دغدغه مقام معظم رهبری برای حل مسائل اقتصادی کشور قابل ارزیابی است و در این بین تاکید چند سال گذشته بر مقوله تولید به عنوان شاه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور قطعا باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و البته شعار سال ۱۴۰۰ به عنوان " تولید، رفع موانع و پشتیبانی ها" خود نوید این موضوع است.


حاکمیت پیوند مردم و ولایت در سال ۱۴۰۰


حجه الاسلام والمسلمین نکونام نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در بخشی از پیام نوروزی امسال خود گفت: مردم سختی‌های اقتصادی سال ۱۳۹۹ را تحمل کردند و حتی سوء مدیریت و بد تدبیری مجریان و دولتمردان را هم طاقت آوردند و دم نزدند تا دشمن سوء استفاده نکند و به خیال خام خودش خستگی مردم و عقب نشینی مردم را تصور نکند، مردم ایستاده‌اند و مقاوم هستند و سختی‌ها را هم تحمل کرده‌اند و تحمل می‌کنند و آینده هم همین مردم و همین پیوند مردم و ولایت در درون انقلاب حاکم است و با انتخابات آینده هم ان‌شاءالله بیشتر نشان داده خواهد شد.


او افزود: مردم به خوبی درک کرده‌اند که راه حل مشکلات کشور انتخابات درست و روی کار آوردن دولت کارآمد و انقلابی است، ما مشکلات کشورمان را اگر بخواهیم حل کنیم که همه می‌خواهیم حل بشود باید یک دولت انقلابی و کارآمد داشته باشیم تا دولت به معنای واقعی تن به کار بدهد و از درون شروع کند و به درون متکی باشد و ان‌شاءالله مردم ما خود را آماده می‌کنند تا با وحدت و یک دلی این وظیفه سیاسی و اجتماعی به خوبی ان‌شاءالله شکل بگیرد.


امام جمعه شهرکرد افزود: در استان چهارمحال و بختیاری، کار‌هایی انجام شده و کار‌هایی هم زمین مانده است که باید پیگیر انجام آن‌ها باشیم؛ طرح‌های صنعتی و تولیدی و اشتغال آفرین و طرح‌های تولیدی خانگی و انواع صنایع دستی و طرح‌های گردشگری و زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر و تولید ثروت برای استان و بالا بردن سطح زندگی مردم و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم خوب استان از وظایفی است که باید همگی در مقام به بار نشستن آن‌ها ان‌شاءالله در این سال باشیم.


در سال جدید، از درگاه ربوبی می‌خواهیم که طبیعت وجود ما را به بهترین و نیکوترین طبیعت‌ها تبدیل کند و این تغییر باطنی یا ظاهری وجودی ما را همسو با تغییر و دگرگونی طبیعت ظاهری، در مسیر شکوفایی و بالندگی قرار دهد.


اکنون پس از یک استراحت چند روزه و در شروع سال کاری جدید و با استعانت از خداوند متعال و ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) پیام گهر بار رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش خود قرار داده و سعی خواهیم کرد قلب خویش را که جایگاه عرش الهی است از غبار کینه بزدائیم و با فراموشی خاطرات ملال آور سال رفته، در سال جدید تلاش دوچندان را سرلوحه خود قرار داده و با ترویج همدلی و همزبانی یار دولت و یاور ملت باشیم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.