سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطع دست بیگانگان از کشور با تولید محقق می شود

امام جمعه کوهبنان گفت: وقتی تولید باشد، دست بیگانگان از کشورمان کوتاه می‌شود و از طرفی هر چه دست واسطه‌ها کوتاه‌تر شود، تولید رونق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت مسائل بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه شهرستان کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در آستانه‌ نیمه شعبان قرار داریم و  امسال دو مرتبه نیمه شعبان را خواهیم داشت که بایستی قدردان این فرصت باشیم.

او افزود: در عصر غیبت ما باید در همه‌ زمان‌ها و مکان‌ها به یاد حضرت مهدی (عج) باشیم؛ زیرا یاد حضرت تسکین کننده، امید دهنده، شاد کننده انسان،  باعث بهره جستن از فرصت‌ها و ذخیره‌ای برای لحظه مرگ انسان است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: ثبات زمین و آسمان، تعیین رزق و روزی، گسترش برکات و خیرات و غیره به واسطه وجود حضرت ولی عصر (عج) است.

او افزود: در دوران غیبت دعا کردن، شناخت حضرت(عج)، صدقه دادن، نذر کردن، خواندن دعای عهد و معرفت، عقیقه کردن برای سلامتی و ظهور حضرت را باید در اولویت امورات زندگی خود قرار دهیم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: پیروی و اطاعت از جانشین حضرت، ولی عصر (عج) از جمله وظایف منتظران است که در عصر ما، ولی فقیه به عنوان نائب حضرت هستند؛ بنابراین باید معرفت و بصیرت خود را به ایشان افزایش دهیم.

او گفت: بایستی سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را با جان و دل بشنویم و اطاعت کنیم، چون راه نجات و رستگاری انسان در اطاعت از ولی فقیه در تمام امورات و شئونات  است.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: پیروی از ولی فقیه در حقیقت پیروی از مولای متقیان، نبی مکرم اسلام (ص) و در نهایت پیروی از حضرت حق است. 

او با تبریک سال جدید ضمن استناد به بیانات مقام معظم رهبری افزود: آغاز قرن ۱۳ با کودتای انگلیسی شروع شد و حکومت رضاخان روی کار آمد؛ اما آغاز سال جدید با تولد حضرت ولی عصر (عج) و انتخابات همراه است.

امام جمعه شهرستان کوهبنان بیان داشت: حکومت رضا شاه با ظلم و زور سرکار آمد؛ ولی انتخابات آزادانه و آگاهانه با حضور گسترده مردم انجام می‌شود؛ البته رای مردم با اسلامی بودن همراه هست.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی مزین شده است. در حالی که در جهش تولید برخی فرصت‌ها را از دست دادیم؛ اما در خیلی بخش‌ها موفقیت‌هایی داشتیم؛ بنابراین باید سرمایه‌های خرد و کلان وارد عرصه تولید شود.

خطیب جمعه کوهبنان گفت:وقتی تولید باشد دست بیگانگان از کشورمان کوتاه می‌شود و از طرفی هر چه دست واسطه‌ها کوتاه‌تر شود تولید رونق می‌گیرد.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: باید تلاش شود دست معاندین داخلی و خارجی کوتاه شود تا موفقیت‌هایی در تولید داشته باشیم.

او گفت: تحریم‌ها باعث کاهش میزان وابستگی کشورمان شد؛چون مردم در این عرصه صبوری کردند.

امام جمعه شهرستان کوهبنان افزود: مسائل اقتصاد را مسئولان به تحریم گره نزنند، باید نگاهمان به داخل و اجر نهادن به دانشمندان و تولید کنندگان داخلی باشد.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: سیاست قطعی ایران اسلامی در برجام برداشتن کامل تحریم‌ها به صورت یکجا و راستی آزمایی است؛ البته کشور‌های عضو برجام به کشورمان خیانت کردند در حالی که در مساله برجام ما عجله کردیم و تمام بند‌ها را اجرا کردیم.

او تاکید کرد: دولت خبیث قبلی آمریکا با بی آبرویی کامل به پایان رسید در حالی که ایران اسلامی با عزت و اقتدار در حال پیشرفت است.

حجت الاسلام جعفری گفت: انتخابات هم در داخل امید را بیشتر می‌کند و هم حضور پرشکوه مردم اقتدار کشورمان را افزایش می‌دهد، امنیت را ارتقا می دهد و دست بیگانگان را از کشورمان کوتاه می‌کند.

او تصریح کرد: رئیس جمهور تمام اختیارات در همه مسائل اجرایی را دارد و تمام سرمایه کشور در اختیار ایشان است؛ بنابراین با استفاده از این اختیارات است که می‌تواند تمام مشکلات مرتفع شود.

خطیب جمعه کوهبنان تاکید کرد: داوطلب ریاست جمهوری باید دارای ایمان، روحیه عدالت خواه و ضد فساد، عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، مردمی بودن، امیدوار بودن، معتقد به جوانان، مدیریت و کفایت باشد و شایستگی این جایگاه را داشته باشد، چون باید بار مهمی را بدوش بکشد.

او افزود:ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمنان ایستادیم در حالی که امروز همه چیز داریم و  باید با تمام وجود در برابر دشمنان بایستیم تا شاهد عزت و اقتدار ایران اسلامی باشیم.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.