سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلق اثر خوشنویسی با ناخن انگشت شست به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) + تصاویر

خوشنویس آباده‌ای در آستانه میلاد حضرت مهدی موعود (عج)، هفتصد و سومین اثر خود با ناخن را کتابت کرد.

حمیدرضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج)، هفتصد و سومین اثر خود با ناخن را کتابت کرد، گفت: تاکنون ۷۰۳ اثر در یک هزار و ۹۰۳ صفحه و در ۶ رنگ نگاشته ام.

او با بیان اینکه این اثر را در قالبی جدید و فوق العاده خاص با ناخن و استخوان کتابت کرده است، ادامه داد: خلق این اثر تلفیقی، جمله مقدس «یا قائم آل محمد» و ۲ بیت از شعر معروف حافظ؛ «مژده‌ ای دل که مسیحا نفسی می‌آید***که زانفاس خوشش بوی کسی می‌آید ...» در کتیبه‌ای به ابعاد ۵۰ در ۲۰۰ سانتیمتر است.

خوشنویس آباده‌ای اضافه کرد: کتابت متن با ناخن قلم انگشت شست، اعراب گذاری و تذهیب این اثر نیز با دیگر ناخن قلم‌های انگشتان دست راست و خط ثلث، و اشعار آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۶ هزار و ۳۸۸ متر است، ادامه داد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، نهج البلاغه، و اشعاری از حافظ و مولوی کتابت می‌کنم.

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، زیارت وارث، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

دو ابداع این هنرمند نخبه جهان، در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.

او دارای ۲ تمبر یادبود هنری مشاهیر و مفاخر جهان است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.
حمیدرضا ابراهیمی، متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۶:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
میلاد امام زمان مبارک
علیرضا
۱۴:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چه هنرمند، آفرین.