سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای ۲۴ نفر در کرمان به کرونای انگلیسی

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون ۲۴ مورد ابتلا به کووید ۱۹ واریانت انگلیسی در استان کرمان گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با گزارش مواردی از ویروس کووید ۱۹ واریانت انگلیسی از حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی بم و جیرفت، استقرار و گردش این واریانت جدید در استان کرمان محرز شده است.

او افزود: تاکنون ۲۴ مورد ابتلا به کووید ۱۹ واریانت انگلیسی در استان گزارش شده است.

شفیعی با بیان اینکه از آنجا که انجام این آزمایش برای تمامی نمونه‌های مثبت و مبتلا به کووید ۱۹ امکان پذیر نیست، تصریح کرد: حضور این واریانت جدید در گوشه و کنار استان، زنگ خطر جدید در خصوص شعله ور شدن آتش همه گیری مجدد و پیدایش موج چهارم کرونا در استان کرمان است.

او بیان داشت: افزایش سفرها، مهمانی‌ها و جشن ها، شرکت در مراسم عزا و دور همی‌ها می‌تواند به گسترش مجدد بیماری و ایجاد همه گیری دامن زند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: استفاده از ماسک، پرهیز از سفر و شرکت نکردن در اجتماعات بویژه پرهیز از تماس کودکان با سالمندان می‌تواند از گسترش بیماری جلوگیری کند.

او افزود: گزارش از استان‌های درگیر با همه گیری کووید ۱۹ انگلیسی حاکی از این است که بیشتر افراد در روز‌های اول بیماری، علائم تنفسی نداشته و بیشتر علائم گوارشی داشته اند؛ ولی فرد به طور ناگهانی دچار تشدید علائم شده و سیر بالینی بیماری به سمت وخامت خواهد رفت.

شفیعی به مردم توصیه  کرد: کوچک ترین علائم بیماری را جدی بگیرند و ضمن رعایت فاصله از دیگران و مراقبت از خود در منزل حتما به مراکز منتخب درمان کووید ۱۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.