معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۲ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در جنوب کرمان شناسایی شده اند که این افراد به استان هرمزگان سفر کرده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی اصغر خیرخواه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:  دو نفر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و جنوب کرمان با علائم مشکوک به کرونای انگلیسی شناسایی شده اند که احتمال وجود کرونای انگلیسی در آن‌ها وجود دارد. 

او افزود: افراد مبتلا به کرونای جهش یافته از یک خانواده هستند که یکی از افراد به تازگی به استان هرمزگان مسافرت داشته است. 

خیرخواه تصریح کرد: در حال حاضر این دو نفر تحت مراقبت شبکه بهداشت و درمان قرار دارند و از افرادی که با آن ها در تماس بودند، تست به عمل آمده است.

او بیان کرد: این ویروس قدرت بیماری زایی بالایی دارد و لازم است تمام مردم حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تعطیلات سال نو گفت: می طلبد مردم بر لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند؛ چرا که این ویروس علاوه بر میانسالان و سالمندان، جوانان و حتی کودکان را نیز درگیر می‌کند؛ بنابراین رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از پیش توصیه می‌شود.

او با اشاره به ایام عید نوروز گفت: مردم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سفر‌های غیرضرور، بخصوص از سفر به استان همسایه، هرمزگان خودداری کنند.

انتهای یپام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار