سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها؛

تصمیمات خلق الساعه نگیرید، حمایت پیشکش تان!

ضوابط و مقررات خلق الساعه و من درآوردی از موانع اصلی فرآروی تولید است که کار را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان خراسان جنوبی سخت کرده است.

نوربخش مدیرعامل کارخانجات کاشی نیلوفر بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که همیشه ما تولیدکنندگان را رنج می‌دهد تصمیمات خلق الساعه‌ای است که موانعی را برای صادرات و تأمین مواد اولیه برایمان ایجاد می‌کند.

او افزود: خیلی از مسئولان خراسان جنوبی شب می‌خوابند و صبح به یکباره دستوری جدید می‌دهند و همه پنبه‌های تولید را رشته می‌کنند.

گرفتن مجوز و استعلام‌ها بزرگترین گرفتاری تولیدکننده

نوربخش مدیرعامل کارخانجات کاشی نیلوفر بیرجند به مشکل همیشگی راه اندازی واحد صنعتی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار از همان ابتدا در أخذ مجوز تأسیس تا گرفتن زمین و استعلام‌ها مشکل دارد؛ حالا بماند مشکلات مالیاتی و بیمه و تأمین اجتماعی که انگیزه سرمایه گذاری را از تولیدکننده می‌گیرد.

او افزود: موانع سرمایه گذاری و تولید در استان به حدی زیاد است که بسیاری از کسانی که قصد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دارند، در بین راه ناامید می‌شوند و کنار می‌روند.

افت شدید صادرات تولیدات استان نتیجه صدور یک بخشنامه

نوربخش تولیدکننده یکی از بزرگترین کارخانه‌های کاشی و سرامیک شرق کشور در ادامه از مشکلات صدور بخشنامه بانک مرکزی برای صادرات کالا به خارج از کشور می‌گوید که در سه سال گذشته کاهش شدید صادرات تولیدات خراسان جنوبی را به دنبال داشته است.

او با اشاره به افزایش شدید نرخ ارز و مشکلات تحریم افزود: یکی از تصمیمات خلق الساعه مسئولان، بخشنامه بانک مرکزی در سال ۱۳۹۷ بود که در شش ماهه دوم این سال، افت شدید صادرات را به دنبال داشت تا اینکه توانستیم با پیمان سپاری‌های ارزی خودمان را تطبیق دهیم.


بیشتر بخوانید


نوربخش تصریح کرد: این بخشنامه خوب بود، اما با در نظر گرفتن مشکلات تولیدکننده و صادرکننده می‌توانست طوری باشد که اصلاً افت صادرات را نداشته باشیم.

مدیرعامل کارخانجات کاشی نیلوفر بیرجند بیان کرد: مشکلات ارزی همچنان پا برجاست و با وجود این که ۸۰ درصد تولیدات کاشی صادر می‌شود، اما به جای ارز، ریال می‌گیریم؛ چرا که با توجه به تحریم‌ها مشتریان خارجی و بانک‌های آن‌ها به ما ارز نمی‌دهند.

او تأکید کرد: وجود این مشکلات به معنی این نیست که می‌خواهیم تولید را تعطیل کنیم؛ ما به عنوان سربازان جبهه اقتصادی همچنان در مسیر تولید گام بر می‌داریم هر چند این موانع می‌توانست نباشد تا با موفقیت بیشتری جلو برویم.

نوربخش در پایان با اشاره به نامگذاری سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی افزود: پارسال هر چند در جهش تولید موفقیت‌هایی داشتیم، اما قانع کننده نبود؛ امیدواریم امسال مسئولان برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع احساس وظیفه‌ی بیشتری بکنند تا شاهد شکوفایی و رونق بیشتر تولید در استان باشیم.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
چند ساله از وعده مسئولان برای یارانه تسهیلات بانکی میگذره و هرموقع به بانک مراجعه کردیم میگن به ما که ابلاغ نشده...آخه وام با سود 18 درصدی رو کجای دلمون بذاریم.
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
مسئولان مانع زایی نکنند، مانع زدایی پیشکش شان
rezaee
۲۱:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
تولیدکننده شکایتشو باید به کی ببره؟
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مسئولان اگه واقعا به دنبال مانع زدایی اند یه فکری برای کارخانه هایی بکنند که بانکها اونها رو مصادره کردند...یه سری به شهرک صنعتی بیرجند بزنید ببینید تأسف آوره...کارخانه شده انبار چیپس و پفک و .....
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
حمایت؟ چی هست؟
Zahra
۰۹:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دم تولیدکننده ها گرم که کم نمیارن علیرغم این همه سنگ اندازی
زهرا
۰۹:۱۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا صنایع پررونق استان که میتونه بیکاری رو تا حد زیادی کاهش بده، اینقدر مورد کم لطفی قرار می گیره؟؟
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
وقتی ثبات مدیریتی در استان نیست نتیجه اش این میشه که هر روز یه تصمیمی می گیرند و چوب لای چرخ تولید میذارن