سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیرمیراث فرهنگی مطرح کرد؛

مرقد سردار سلیمانی هدف گردشگری دفاع مقدس/ زیرساخت های گردشگری بخش خصوصی کرمان حمایت می شود

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در هر نقطه‌ای از کشور باشد برای آن خطه اعتبار به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ولی الله تیموری رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در کرمان گفت: استان کرمان به عنوان زادگاه سردار سلیمانی از دیرباز به عنوان یک مقصد گردشگری فرهنگی محسوب می‌شده است وامروز وجود مرقد مطهر شهید سلیمانی و همرزمان این شهید بزرگوار فرصت جدیدی برای جذب گردشگران  به این استان است.

او افزود: هم اکنون در استان کرمان شاهد جنبه‌های معنوی و تعالی بخش گردشگری هستیم.

 رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: وجود مزار سردارشهید سلیمانی موجب توسعه مسیر گردشگری مقاومت، معنوی و تعالی بخش خواهد شد.

تیموری با اشاره به حضور زائران مرقد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: با وجود ایام نوروز، شاهد حضور جمعیت کثیری برای زیارت بارگاه سردار سلیمانی هستیم که این موضوع می‌تواند نقطه قوتی در زمینه گردشگری مقاومت برای گردشگران داخلی و کشور‌های منطقه باشد.

او مرقد سردار سلیمانی را مقصدی برای گردشگری دفاع مقدس و مقاومت دانست و اظهار کرد: با این اتفاق مهم ارادتمندان به سردار دل‌ها از سراسر دنیا به سوی کرمان سرازیر خواهند شد.

تیموری درباره تامین زیرساخت‌های گردشگری در کرمان گفت: استان کرمان یک مقصد گردشگری است و تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری مناسبی در کرمان داریم.

رییس ستادخدمات سفرکشور گفت: دولت با اعطای تسهیلات و اعتبارات زمینه را برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مقاومت فراهم خواهد آورد که این موضوع مستلزم همکاری و حمایت مسئولان عالی استان نیز است.

او با بیان اینکه برنامه‌های کاملی در قالب طرح جامع گردشگری استان کرمان در حال تدوین است، تصریح کرد: در این طرح تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مقاومت نیز در اولویت کار قرار گرفته و وزارت میراث فرهنگی نیز برای تکمیل این زیرساخت‌ها حمایت لازم را خواهد کرد.

تیموری افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های گردشگری کرمان در حد قابل قبولی است، اما اگر تقاضا افزایش پیدا کند برای ایجاد زیرساخت‌های جدید حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی خواهیم کرد.

او با اشاره به آثار ثبت جهانی استان کرمان اظهار کرد: با توجه به این آثار استان کرمان یکی از مقاصد مهم گردشگری بین المللی از گذشته تاکنون بوده است.

او بیان کرد: ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های جدید گردشگری را به دنبال خواهد داشت، زیرا این دو موضوع در موازات یکدیگر قرار دارند.

تیموری تاکید کرد: در صورتیکه زیرساخت‌های لازم وجود داشته باشد، ولی عملا تقاضایی برای این مراکز خدماتی نداشته باشیم آنگاه در این زمینه محکوم به شکست هستیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی وگردشگری کشورمان با بیان اینکه بخش خصوصی به فهم درستی در صنعت گردشگری رسیده است و می‌داند که این صنعت خالق ثروت است تصریح کرد: در حال حاضر با وجود شیوع کرونا بیش از ۲ هزار پروژه در حوزه گردشگری در حال انجام است و دولت هم در این زمینه نقش تسهیل گری و حمایتی را بر عهده دارد.

او با اشاره جایگاه جهانی سردار سلیمانی عنوان کرد: وجود مرقد حاج قاسم سلیمانی در کرمان مسئولیت ما را در حوزه گردشگری مقاومت سنگین‌تر می‌کند و تاکنون برای احداث سه مجتمع بین راهی اعتباری معادل ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.