سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود پنج محور اصلی برای تامین دسترسی مطلوب صدرا به کلانشهر شیراز

مدیرعامل شرکت توسعه عمران صدرا، گفت: با اولویت قرار دادن زیرساخت‌های حمل و نقل و به ویژه شبکه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، برنامه توسعه و ساخت راه‌های دسترسی در قالب پنج پرو‌ژه اصلی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خلیل حاجی‌پور مدیرعامل شرکت عمران صدرا، گفت: از آن جا که یکی از مهمترین چالش‌ها و عقب‌ماندگی‌های شهر صدرا در حوزه زیرساخت‌ها موضوع تامین دسترسی مطلوب و مناسب به کلانشهر شیراز است و با درک این واقعیت که توسعه زیرساخت ها، یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود با اولویت قرار دادن زیرساخت های حمل و نقل و به ویژه شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی برنامه توسعه و ساخت راه‌های دسترسی  پنج  طرح اصلی در دستور کار قرار گرفت. 

او، بیان کرد: محور اول، محور بزرگراهی سردار سلیمانی و دسترسی به شیراز از طریق بزرگراه شیراز- اصفهان در شرق صدرا به طول ۵ و نیم کیلومتر است که در روزهای پایانی امسال سال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید. 

حاجی‌پور، تصریح کرد: محور دوم را ساماندهی و تعریض دسترسی فاز ۲ در قالب محور بزرگراهی بوعلی سینا(صدرا – دوکوهک) و اتصال به محور شمال غرب شیراز در فاز ۲ که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و این مسیر به موازات بلوار خلیج فارس، اتصال صدرا را به محور شمال غرب شیراز برقرار می‌کند. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا،  ادامه داد: طول این طرح سه و نیم کیلومتر و هزینه آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل منابع داخلی شرکت عمران صدرا تامین اعتبار شده است. 

او، آغاز عملیات اجرایی این  طرح را از ابتدای سال ۱۳۹۷ دانست و افزود: در فرایند اجرای هزینه  زمان زیادی صرف تعیین تکلیف و رفع معارضان ملکی و تاسیساتی متعدد شد که جابجایی خطوط انتقال گاز، فیبر نوری، خطوط انتقال برق، خط انتقال اصلی آب صدرا از دوکوهک، خط انتقال آب سد درودزن به شیراز و واقع شدن بخشی از مسیر در حریم منطقه ۱۰ شهرداری شیراز، یکی از چالش‌های جدی اجرای این شریان مهم و بزرگراه درون شهری با عرض متوسط ۶۵ متر بوده است. 

حاجی پور، اضافه کرد: واقع شدن در مجاورت ناحیه صنعتی شیراز و عبور بخشی از ترافیک آزادراه ساخته شده اصفهان- شیراز، اهمیت این بزرگراه را دوچندان کرده و بزرگراه بوعلی سینا دارای ۱۰ خط عبور(سه باند سرعت رفت و ۳ باند برگشت و دو باند کندرو) و   عرض متوسط ۶۵-۵۵ متر و سه دهانه پل بتنی بوده که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال  ساخت است. 

مدیرعامل شرکت عمران صدرا، اظهار کرد: بهبود توسعه شهری و ارتقاء دسترسی ایمن و سریع در بخش غربی شهر جدید صدرا از جمله دستاوردهای قابل اشاره این  طرح است. 

او، گفت: تقاطع غیرهمسطح مورد نیاز بر روی محور سپیدان از تعهدات شهرداری شیراز است که پیگیری لازم برای شروع به ساخت آن باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا، تاکید کرد: محور سوم را محور بزرگراه قره پیری و اتصال به شیراز از طریق جوادیه و شهید محلاتی در جنوب شرق بوده که عملیات اجرایی این محور نیز در اسفند ۹۹ آغاز شده است.

حاجی پور، بیان کرد: محور چهارم، محور بزرگراهی صدرا به سمت غرب و اتصال به آزادراه شیراز- اصفهان است که در سال ۱۴۰۰ عملیاتی می شود.

او، طراحی و برنامه ریزی قطار برقی(مترو) شهر جدید صدرا به طول ۱۱ کیلومتر و اتصال به خط ۳ متروی شیراز را  برنامه‌های در دست اجرا برشمرد و تصریح کرد: به جز طرح های اشاره شده، موضوع بهسازی و روکش معابر سطح شهر صدرا از جمله آسفالت بلوار دسترسی موجود صدرا معروف به محور خلیج فارس و بلوار حافظ و سعدی هم در دستور کار شرکت عمران قرار گرفته و امسال هم بر اساس اولویت‌های تشخیصی شرکت عمران ادامه می یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

برچسب ها: شرکت عمران ، شهر صدرا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.