سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع ویروس کرونا و تعارضات خانوادگی

رئیس مرکز مشاوره پلیس کرمان گفت: با شیوع ویروس کرونا دشواری‌های زیادی برای خانواده‌ها به ویژه والدین شاغل به وجود آمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدیه کارگر رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان بااشاره به اینکه یکی از این آسیب‌ها که خانواده‌ها با آن‌ها سر و کار دارند تعارض کار - خانواده است گفت: با وجود فاصله گرفتن اجتماعی و تعطیلی بسیاری از مشاغل، کار و نگهداری از کودک برای والدین شاغل سخت‌تر بوده است به دلیل این فاصله اجتماعی اجباری یا داوطلبانه بسیاری از والدین در حال حاضر با یک هنجار جدید سر کار دارند که باید در حین انجام وظایف والدینی، تمام وقت کار کنند.

او افزود: قرنطینه می‌تواند چالش فوق‌العاده‌ای برای خانواده‌ها به وجود آورد و با توجه به رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات قرنطینه، والدین حتی در استخدام افرادی برای مراقبت از کودکان نیز مشکل دارد.

او تصریح کرد: در دوران قرنطینه به دلیل طولانی شدن زمان ماندن در خانه و افزایش مدت زمان تعامل زوجین با یکدیگر، درگیری ها، خشونت‌های خانوادگی و همچنین تنش میان همسران و اختلافات زناشویی افزایش یافته است.

سرهنگ کارگر تصریح کرد: برخی افراد هرچه زمان بیشتری را با هم می‌گذرانند بیشتر از یکدیگر متنفر می‌شوند و شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی تناقض‌ها را تشدید کرده و برخی زوجین دیگر نمی‌توانند یکدیگر را تحمل کنند حتی زمانی که بیماری فروکش کند و زندگی به حالت عادی خود بازگردد، انتظار می‌رود آسیب‌های وارده از فشار‌های روانی و اقتصادی، ماه‌ها پا برجا بمانند.

اوگفت: همچنین با حضور کودکان در خانه بسیاری از اختلافات زناشویی بر سر تربیت فرزند صورت می‌گیرد و سرگرمی‌هایی که افراد خانواده از قبل خود را ایجاد می‌کردند مانند بیرون رفتن از خانه خرید و دید و بازدیدها، تنش‌های موجود را کاهش می‌داد، اما اکنون فرصت وجود ندارد و با در خانه ماندن خشونت‌های مانند بحث و جدل بیشتری نیز رخ می‌دهد.

او افزود:اما باید به یاد داشت که ویروس کرونا اولین ویروسی نیست که بشریت را تهدید می‌کند و آخرین هم نخواهد بود و جوامع باید از راهبرد‌های موثر برای تقویت خانواده‌ها برای مراقبت و محافظت از خودشان و دیگران و تعامل بهتر با یکدیگر استفاده کنند تا پیامد‌های روانی شیوع بیماری کرونا را کنترل کرده و به حداقل برسانند.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.