سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البخیتی خطاب به مزدوران سعودی‌ها:

خدا را شکر کنید که در زمره کسانی نبودید که به درک واصل شدند!

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله از مزدوران ائتلاف متجاوز خواست برای اینکه در حملات نیرو‌های یمنی کشته نشده‌اند، خدا را شکر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، از مزدوران ائتلاف متجاوز به این کشور خواست برای اینکه در حملات انتقام‌جویانه یمنی‌ها در یک سال اخیر کشته نشده‌اند، خدا را شاکر باشند.

او در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به گروه‌های باقیمانده از مزدوران نوشت: خدا را شکر کنید که در زمره ۱۸ هزار کشته‌ای نبودید که طی یک سال به درک واصل شدند و به سوی خدایی بازگردید که رحمتش فراگیر و گسترده است.

عربستان سعودی که حدود ۷ سال است با تشکیل ائتلافی علیه یمن، مردم این کشور را به خاک و خون کشیده و زیرساخت‌های آن را نابود کرده است، دیروز پیشنهاد آتش‌بس در این کشور را مطرح کرد؛ پیشنهادی که طرف‌های یمنی اعلام کردند نکته جدیدی ندارد.

محمدعبدالسلام، رئیس هیئت ملی مذاکرات یمن و سخنگوی جنبش انصارالله، در این‌باره گفت طرح پیشنهادی سعودی برای پایان دادن جنگ، چیز تازه‌ای دربر ندارد. عربستان سعودی جزئی از جنگ است و باید فورا به محاصره هوایی و دریایی یمن پایان دهد.

او  افزود: بر موضع ثابت و استوار خود در ارتباط با لغو محاصره و توقف حملات به کشورمان تاکید می‌کنیم. ما معتقدیم هر ابتکار یا طرح یا پیشنهادی که به مسائل انسانی توجهی نداشته باشد؛ چراکه مردم یمن بیشترین رنج را متحمل می‌شوند، جدی نیست. دوم اینکه ما معتقدیم ورود کشتی‌های توقیف شده به یمن که برخی از آن‌ها بیش از یک سال از توقیف آن‌ها می‌گذرد نیازی به طرح و ابتکار ندارد. معامله با مسئله انسانی و بهره برداری سیاسی، جنایتی اخلاقی علیه ملت یمن به شمار می‌آید.

سخنگوی جنبش انصارالله اضافه کرد: طرف سعودی باید پایان این تجاوزگری و لغو محاصره را به طور کامل اعلام کند و به یمنی‌ها اجازه دهد زیر نظر سازمان ملل متحد وارد روند سیاسی شوند، اما ارائه طرحی که بیش از یک سال درباره آن بحث شده است چیز جدیدی نیست.

شایان ذکر است، پیشنهاد سعودی‌ها همزمان با پیشروی‌های نیرو‌های یمنی در شهر نفت‌خیز مارب صورت می‌گیرد که عربستان و مزدورانش در پی تلاش برای تسلط بر آن هستند. از سوی دیگر نیرو‌های یمنی بر پاکسازی خاک خود از وجود متجاوزان تاکید کرده و اعلام کرده‌اند عملیات خود را تا آزادسازی کامل یمن ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.