سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۰ تن میوه شب عید در کردستان توزیع شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از توزیع ۴۰۰ تن سیب و پرتقال تنظیم بازار در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار خلیقی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه طرح توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند در استان آغاز شده است، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۹۵۰ تن میوه شب عید شامل ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در استان تامین شده است.

او با اشاره به اینکه این میوه‌ها در ۷۸ غرفه مستقر در سطح استان عرضه می‌شوند، اضافه کرد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب در این غرفه‌ها توزیع و به مردم عرضه شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اعلام اینکه از ابتدای طرح تاکنون این میوه‌ها با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شدند و تغییری در آن ایجاد نشده است، افزود: هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۱۱۵ هزار ریال و سیب زرد هم به قیمت ۱۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم سیب قرمز هم به قیمت ۸۰ هزار ریال توزیع شده است.

خلیقی با اشاره به اینکه طرح توزیع میوه شب عید تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد، گفت: علاوه بر این طرح، سه طرح دیگر تنظیم بازار هم در استان به اجرا درآمده است.

او یادآور شد: فروش فوق العاده در سطح واحد‌های صنفی، تامین و توزیع کالا‌های اساسی ازجمله برنج، روغن، شکر و قند با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و طرح ویژه نظارتی نوروز۱۴۰۰ از دیگر طرح‌های به اجرا درآمده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای تنظیم بازار ایام عید امسال است.

۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره‌ای تشکیل داده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: نوروز1400 ، میوه شب عید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.