سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازگاری با کم آبی محور برنامه‌های مدیریت آب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت:سازگاری با کم آبی، محور برنامه‌های مدیریت آب کشور تعیین شده است طبق این سیاست همه امکانات در مسیر مدیریت هوشمندانه آب قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با گرامیداشت ۲۲ مارس همزمان با ۲ فروردین روز جهانی آب عنوان کرد: ایرانیان از دیرباز تاکنون با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان با هوشمندی خود برای پاسداشت آب به عنوان هدیه الهی کوشا بوده اند.

او ادامه داد: حفظ ارزش آب چه به صورت عملی مثل ساخت قنات‌ها، آب انبار‌ها،کانال‌های آبیاری و ابداع روش‌های مدیریت و توزیع عادلانه آب، و چه به صورت آیینی مثل نوروز آب‌ها(۱۳ اسفند)، دعا و نماز باران گوشه‌ای از تمدن ما را شکل داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: در دهه‌های اخیر شدت یافتن تغییرات اقلیمی به دلیل افزایش گاز‌های گلخانه‌ای، گرم شدن زمین و همچنین افزایش جمعیت و به دنبال آن نیاز هر چه بیشتر بخش‌های آشامیدن، صنعت و کشاورزی به منابع آب فشار زیادی به منابع آب سطحی و زیرزمینی وارد کرده است به طوری که در برخی از نقاط کشور دیگر منابع جدیدی برای تامین آب بیشتر وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


محمدی عنوان کرد: در این شرایط رویکرد‌های متفاوتی پیش روی سیاست‌گذاران بخش آب قرار می‌گیرد که در کشور ما با توجه به پیشینه تاریخی کم‌آبی، سیاست سازگاری با کم آبی به عنوان الگوی اصلی و محور برنامه‌های مدیریت آب کشور قرار گرفته است.

او تاکید کرد: سازگاری نه از جنس مقابله و مدیریت بحران بلکه از جنس پیش بینی و برنامه ریزی و اجرا است و همه امکانات موجود را در مسیر مدیریت هوشمندانه آب قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سازمان ملل متحد ۲۲ مارس همزمان با ۲ فروردین را به عنوان روز جهانی آب نامگذاری کرده است تا همه ما فارغ از موقعیت جغرافیایی و اجتماعی به سهم خود در حفظ آب بیندیشیم و برای نقش آفرینی هرچه بیشتر به منظور صیانت از منابع آب بکوشیم.

آمارهای شرکت منطقه‌ای آب استان بوشهر نشان می‌دهد، در حالی که حداکثر برداشت مجاز از منابع آب تجدیدپذیر ۴۰ درصد است، اکنون بیش از ۸۰ درصد این منابع برداشت می‌شود و این موضوع استان را در مرز تنش آبی قرار داده است.

همچنین از ۱۶ محدوده مطالعاتی منابع آب استان بوشهر، ۸ محدوده ممنوعه و چهار محدوده ممنوعه بحرانی است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.