سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید و نظارت بیشتر بر واحد‌های موادغذایی سیستان و بلوچستان

تیم‌های نظارتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، امسال از ۸۵ هزار واحد تهیه، توزیع، طبغ و عرضه موادغذایی سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت:از ابتدای شروع ویروس کرونا با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همه روزه تیم‌های بهداشت محیط کار این دانشگاه از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید می‌کنند.

دکتر سید مهدی طباطبایی ادامه داد: در این طرح تیم‌های نظارتی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت دارند و در بازرسی‌های صورت گرفته برای بیش از چهار هزار واحد صنفی اخطاریه صادر شده و بیش از ۷۰۰ واحد صنفی به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی را در پیشگیری و کنترل بیماری مؤثر دانست و افزود: در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، لزوم رعایت نکات بهداشتی در مراکز صنفی و کارگاهی، ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از محل‌های پر رفت و آمد مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از طریق کد «کیو آر» بر واحد‌های صنفی نظارت کنند افزود: تمامی اصناف، ادارات، سازمان‌ها، کارگاه‌ها، کارخانجات و اماکن باید کد (QR) داشته باشند تا مردم بتوانند با تلفن هوشمند آن را اسکن کرده و سوالات وضعیت بهداشتی مربوط به اجرای نکات آن صنف را پاسخ دهند و پس از پاسخ به سوالات، پیگیری‌توسط بازرسان بهداشتی انجام خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هموطنان می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ مشکلات بهداشتی را با کارشناسان مطرح کنند تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.