سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برنامه عملیاتی «کمپین تشدید نظارت های نوروزی مواد غذایی»در سراسر کشور

مدیرکل نظارت برفراورده‌های خوراکی و آشامیدنی گفت: نظارت برفراورده های خوراکی و آشامیدنی با آغاز برنامه عملیاتی کمپین تشدید نظارت های نوروزی در سراسر کشورکشور محقق می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدحسین عزیزی مدیرکل نظارت برفراورده‌های خوراکی و آشامیدنی اظهار کرد: به منظور تشدید نظارت بر محصولات خوراکی و آشامیدنی در ایام نوروز۱۴۰۰، پایش محصولات در سطح عرضه توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی در سطح کشور در قالب کمپین تشدید نظارت‌های نوروزی آغاز شد.

او افزود: برای اجرای این برنامه ماموریت عملیاتی در سامانه ارزیابی، نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو (Audit) برای تمام کارشناسان معاونت‌های غذا و دارو تعریف شده است و بازرسان ضمن بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز پخش در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق در محصولات غذایی و آشامیدنی اطلاعات کالای نا منطبق را به صورت برخط و در سامانه ثبت و اقدامات قانونی لازم را به انجام می‌رسانند.

مدیرکل نظارت برفراورده‌های خوراکی و آشامیدنی تصریح کرد: این برنامه تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داش. همچنین گزارش تحلیلی و آماری این ماموریت که اجرای آن به صورت هماهنگ و ملی است، اطلاع رسانی و پیش بینی می‌شود که به کمک سامانه‌های رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو بالغ بر ۵ هزار محصول در این مدت پایش شود، اما صرفا موارد عدم انطباق و مغایرت‌های مشاهده شده جهت پیگیری‌های قانونی و اصلاحات، در سامانه ثبت می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.