جهانپور گفت: بیش از ۵۹۵ هزار دوز واکسن کرونا از مجموع واکسن‌های وارداتی در شبکه بهداشتی کشور از ۲۱ بهمن تا پایان سال ۱۳۹۹ توزیع می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از  توزیع بیش از ۵۹۵ هزار دوز واکسن کرونا از مجموع واکسن‌های وارداتی در شبکه بهداشتی کشور از ۲۱ بهمن تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد واکسن مطابق گواهی سامانه TTAC و سامانه سیب، تا روز گذشته، ۱۲۴ هزار و ۱۹۳ دوز واکسن تلقیح شده است که عمده دریافت کنندگان این واکسن‌ها کارکنان خط مقدم درمان بوده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: کماکان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و تبعا تاخیر در ورود و برخی ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را محدود به واکسن‌های خاص و مورد تایید می‌کند، سرعت واکسیناسیون در فروردین ماه و در گام بعد در اردیبهشت ماه سرعت بیشتری خواهد یافت.

او تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون افراد مشمول فاز یک پایان نیابد، واکسیناسیون فاز ۲ آغاز نخواهد شد و مطابق پیش بینی‌های فعلی، تکمیل فاز یک و واکسیناسیون اغلب افراد مشمول فاز ۲ واکسیناسیون در فصل بهار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
برای کشور ۸۰ میلیونی ۵۰۰ هزار تا به کی میرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
شما که مدعی بودین تا پایان سال کادر درمان واکسینه میشه،من وهمسرم که هرتو پرشکیم ،هنوز هیچ واکسنی دریافت نکردیم،کشیک ۲۴ساعته در بیمارستان ودر مانگاه و ویزیت بیماران،خط مقدم درمان کجاست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
احتمالا اونام فکر کردن هرتو پرشکید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
به امید تولید صدها ملیونی هم برای مردمان عزیز کشورمان هم برای ارز آوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
چوب خدا صدا نداره اگه بزنه دوا نداره
آخرین اخبار