سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۵۲ تن کالای اساسی در ۴۰ نقطه چابهار در حال توزیع است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: ۵۵۲ تن کالای اساسی شامل برنج، شکر، روغن و مرغ منجمد در ۴۰ نقطه این شهرستان به منظور تنظیم بازاردر ایام سال نو در حال توزیع است.

حمیدرضا شایان  رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۵۵۲ تن کالای اساسی شامل برنج، شکر، روغن و مرغ منجمد در ۴۰ نقطه این شهرستان به منظور تنظیم بازار، تامین نیازهای مردم، عدم تجمع در شرایط کرونا و بهره‌مندی همه اقشار در ایام سال نو در حال توزیع است.

حمیدرضا شایان اظهار داشت: با توجه شرایط موجود و به منظور کنترل و تنظیم بازار، توزیع کالاهای اساسی با همت و همکاری مسوولان بویژه فرمانداری چابهار و صنعت، معدن و تجارت بیشتر شده و شاهد توزیع کالای اساسی در فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و همچنین فروشگاههای زنجیره ای اتکا و رفاه هستیم.

او  بیان کرد: تاکنون لیست کارکنان ارسالی ادارات (ادارات دولتی- کارکنان مجموعه های نظامی - کارگران شهرداری - کارگران شرکتی بنادر و منطقه آزاد - لیست برخی مدارس و ارکان های دیگر با بیش از ۵۰ لیست دریافتی) از طریق فروشگاه تعاونی روستایی برای تخصیص کالای اساسی و برای تامین مرغ منجمد به فروشگاه کاکل زری معرفی و کالا تحویل شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: توزیع مرغ منجمد تنظیم بازار نیز بصورت مستمر توسط چهار فروشگاه کاکل زری شعبه خیابان خیام، فروشگاه مرغ توحید در بلوار توحید، فروشگاه اتکا در خیابان جمهوری شمالی. فروشگاه کاکل زری شعبه ۲ در بلوار امام خمینی( ره) با نرخ هر کیلوگرم ۱۵۵ هزار ریال در حال انجام است.

او  ادامه داد: علاوه بر توزیع ۵۵۲ تن کالای اساسی در ۴۰ نقطه شهرستان چابهار توزیع میوه شب عید از امروز جمعه در پنج مکان میدان فرمانداری، میدان سردار شهید سلیمانی (هیات سه نفره) ابتدای گلشهر، میدان شیلات، میدان تیس ابتدای ورودی روستا، کمربندی شمالی مقابل ورودی شهرک مجاز کارگاهی توزیع می شود.

شایان تصریح کرد: نرخ سیب درختی هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان و پرتقال هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان توزیع می شود که می تواند نقش مهمی در تنظیم بازار و تامین میوه شب عید داشته باشد.

او  افزود: همچنین توزیع کالای اساسی در روستاهای بخش مرکزی و پلان شهرستان چابهار از فردا شنبه در هفت فروشگاه تعاونی روستایی با نصب بنر آغاز خواهد شد و روش توزیع غیر متمرکز کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های متعدد، بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت اتخاذ شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار با بیان اینکه سهمیه کالاهای اساسی شهرستان در روزهای آتی روز به روز بیشتر می شود و جای هیچ نگرانی برای کمبود کالا نیست، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

رییس اتاق اصناف چابهار نیز اظهارداشت: بیش از چهار هزار و۱۰۰ واحدصنفی دارای پروانه صنفی مجوزدار، ۱۶ اتحادیه و یک اتاق اصناف در این شهرستان وجود دارد.

عبدالواحد سروری نیا افزود: کالای اساسی و نیازهای مردم کاملا بصورت برنامه ریزی شده در حال توزیع است و کمبودی در این خصوص نداریم لذا شهروندان نگرانی نداشته باشند چون روش توزیع غیر متمرکز کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های متعدد، بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت اتخاذ شده تا مردم با خیالی آسوده خرید کنند.

او  از همراهی و همکاری و پیگیری های شبانه روزی فرماندار چابهار و اداره صنعت و معدن و تجارت برای تامین به موقع کالای اساسی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.