سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه دو طرح ضدایرانی جدید در کنگره آمریکا

به نوشته واشنگتن فری بیکن، جمهوری‌خواهان آمریکا ۲ طرح برای تحریم ایران به منظور جلوگیری از پیوستن احتمالی دولت آمریکا به برجام ارائه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن نوشت رهبران سیاست خارجی جمهوری‌خواه در کنگره به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نقص جلوگیری از پیوستن دولت آمریکا به توافق هسته‌ای، روز جمعه دو لایحه جدید ارائه کردند که می‌تواند تحریم های اقتصادی علیه ایران را افزایش دهد.

بر اساس نسخه‌ای که از این طرح‌های ضدایرانی به دست واشنگتن فری بیکن رسیده است، دو لایحه جدید به طور رسمی گروه‌های مقاومت در عراق را به عنوان «سازمان‌های تروریستی» معرفی می‌کند و تحریم‌های جدیدی را به بهانه «نقض حقوق بشر» علیه مقامات ایرانی اعمال می‌کند.

بنا بر اعلام منابع مطلع، این طرح‌ها یک روز پس از برگزاری جلسه مجازی اعضای کمیته مطالعات جمهوری‌خواه، بزرگترین گروه محافظه‌کار در کنگره، با  مورگان اورتاگوس، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، و برایان هوک، نماینده ویژه سابق در امور ایران،  درباره «چگونگی دفاع از کمپین فشار حداکثری رئیس جمهور ترامپ علیه ایران در کنگره» ارائه شد. 

جو ویلسون و جیم بانکز جمهوری‌خواه این طرح‌ها را به کنگره ارائه داده‌اند.

به نوشته واشنگتن فری بیکن، اگرچه این طرح‌ها بخت کمی برای تصویب در کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها دارند، به تهران و اروپایی‌ها این پیام را ارسال می‌کند که بخش قابل توجهی از قانونگذاران آمریکایی مخالف دیپلماسی دولت هستند و آمادگی لازم را برای اعمال مجدد هرگونه تحریم‌های لغو شده دارند.

شایان ذکر است، پیش از این هم طرح‌هایی برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام، در کنگره ارائه شده است. علاوه بر آن هم بیش از ۷۰ دموکرات اخیرا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا، از او خواسته‌اند تحریم‌ها علیه کشورمان را لغو نکند و به توافق هسته‌ای ایران بازنگردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
قوه قضائیه ومجلس باید عامل تحریم ایران را درچارچوبهای حقوقی زیر فشار قراردهند. ایران باید چراغ های قرمز خود رابه طرفهای غربی نشان دهد که آنها طبق مصوبات مجلس ایران وشکایت قوه قضائیه در دیوان عدالت بین المللی درآینده و زمان پایان تحریم ها باید تمام خسارتهایی را که ازبابت تحریم به ایران زده اند را باید بپردازند واینهمه برعلیه ایران رفتار کردن وسرازیری را غنیمت شمردن عواقبش رسیدن به سربالایی تند وتیزی خواهد بود که درآن موقع ایران هرگز ازخواسته هایش که جبران خسارتهاست کوتاه نخواهد آمد.ایران چون به همه چیز متهم می شود در زمینه امنیت حقوقی وقضایی خود درمجامع بین المللی بطور مستقل وبدون تکیه بر چین وروسیه باید مقتدرانه از خود دفاع کند واینکه گفته می شود کسی حرف ایران را عددی حساب نمی کند این بدین خاطر است که درایران ودرمقام کم شدن فاصله حرف تا عمل فرهنگ جوانمردی وپایبندی به تعهدات مانند حاج قاسم سلیمانی تضمین وتلزیم نمی شود وایران درمجامع جهانی باید شخصیت واقعی خود با عمل دفاع کند تا دشمنان را نا امید سازد
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
قابل توجه انهایی که دارند از عربها حمایت میکنند
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
نژاد پرست نیستیم، از عاقل و آزاده تو هر جایی باشه حمایت می کنیم.
سرهنگ
۲۳:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
قابل توجه آنهای که اعتدال گرا هستند و باهمه اینها باز میخواهند با امریکا تعامل کنند