سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمیم عطر بهار در بارگاه شمس‌الشموس/ آذین‌بندی‌هایی که چشم را می‌نوازد

تمامی صحن و سراهای حرم رضوی اینک آذین بندی شده و این آذین بندی شعبانیه قرار است به آذین و سرور نوروز باستانی با حضور زائران و مجاوران متصل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دومین نوروز کرونایی هم در راه است و واپسین ساعات سال ۹۹ را پشت سر می‌گذاریم، اما تفاوت نوروز امسال به سال قبل این است که درب‌های لطف و رحمت و رافت امام هشتم شیعیان به روی زائران و مجاوران باز است و قرار است بارگاه حضرت در ایام نوروز ۱۴۰۰ با قید رعایت تمامی دستور العمل ها میزبان زائران باشد.

اما امسال حال و هوای بهاره خیلی زودتر به حرم رضوی رسید، زیرا امسال اعیاد شعبانیه پیش از نوروز قرار گرفته بود و به همین دلیل از هفته‌های گذشته حرم رضوی سراسر شور و نور و سرور بوده است.

تمامی صحن و سرا‌های حرم رضوی اینک آذین بندی شده و این آذین بندی شعبانیه قرار است به آذین و سرور نوروز باستانی با حضور زائران و مجاوران متصل شود.

خدام بارگاه شمس‌الشموس هم در روز‌های شعبانیه در کنار یکدیگر بسیج شده و جشن‌های پرسرور شعبانیه را برپا کردند؛ آذین بندی‌های خاص و گل‌آرایی‌های ویژه، اما حال و هوای خاصی به حرم منور رضوی در این روز‌ها بخشیده است.

تمامی صحن‌ها و رواق‌های حرم منور رضوی به شیوه‌ای مناسب تزئین شده؛ تقارن نوروز باستانی با اعیاد جلیل شعبانیه سبب شده حجم اقدامات و فعالیت‌ها و گل‌آرایی‌ها را نیز به همین نسبت بیشتر شده و خدام بارگاه منور رضوی، جشن‌های اعیاد شعبانیه را به سرور نوروز پیوند زده‌اند.

زیباترین جلوه‌های بصری همراه با گل‌آرایی، فضاآرایی و چراغانی اماکن متبرکه رضوی همه و همه فضایی را خلق کرده است تا بر نشاط معنوی زیارت زائران و مجاوران بیفزاید.

همچنین پرچم‌های رنگی و ریسه‌های پرنور زینت‌بخش گوشه و کنار صحن و سرای رضوی در این ایام پربرکت شده است.

زائران و مشتاقان با روی گشاده خدام وارد صحن و سرای حضرت می‌شوند و البته در تمامی تشرف‌ها فصل مشترک اقدامات خدام رضوی، تاکید به استفاده از ماسک و رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در طول مدتی است که در بارگاه رضوی حضور دارند.

اینک تمامی صحن و سرا‌های حرم رضوی عطر و بوی بهار گرفته است؛ برنامه‌های ویژه‌ای از حیث تبلیغی و فرهنگی اینک در بارگاه منور رضوی در حال برگزاری است و زائر و مجاور در لحظات پایانی سال ۹۹، از این برنامه‌های کیفی بهره می‌گیرد.

خدام بارگاه شمس‌الشموس آزمونی سخت را، اما با نمره کامل پشت سر گذاشتند، آنان در طول یک هفته اخیر اعیاد شعبانیه را با کیفیتی مثال زدنی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی پشت سر گذاشتند و البته که زائران و مجاوران نیز همکاری مثال‌زدنی داشتند.

این حال و هوای ویژه، اما قرار است به لحظه تحویل سال منتهی شود، زائران و مجاوران حضرت امسال توفیق خواهند داشت زمزمه و ترنم زیبای یا مقلب القلوب را پس از یک سال دوری در کنار مضجع شریف رضوی داشته باشند؛ نعمتی بزرگ که سال قبل از آن محروم بودیم و امسال قطعا بیشتر قدر این همجواری را خواهیم دانست و البته که در تمام این مدت، غریب ما بودیم و حضرت لحظه‌ای سایه لطف و عنایت خود را از سر زائر و مجاور برنداشتند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.