پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد تا فضایل اخلاقی و انسانیت را به کمال برساند و بساط جهل و خرافه را برچیند و حیات تازه به جهانیان ببخشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فریادگر آزادی، اخلاق و آزادگی مبعوث شد و ندای آسمانی او هزار و ۴۴۲ سال است که در تاریخ گسترده شده است.

مردم مسلمان ایران و مجاوران و زائران حضرت امام رضا (ع) نیز در پاسداشت این روز بزرگ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به حرم مطهر رضوی مشرف شده و این روز خجسته را با حضور در حرم امام هشتم (ع) و دعا و راز و نیاز به کام خود شیرین‌تر می‌کنند.


بیشتر بخوانید


به همین مناسبت صحن بزرگ جامع رضوی که مساحتی بالغ بر ۱۱۷ هزار و ۵۸۴ مترمربع دارد در مراسم "شکوه بعثت" که با حضور استاندار خراسان رضوی، نماینده، ولی فقیه در این استان، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولان در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به نام پیامبر اعظم (ص) تغییر نام یافت.

این صحن به مناسبت مبعث با ریسه‌بندی، نصب ۱۲ لوستر در ایوان، ولی عصر (عج) و پارچه‌های رنگی مزین به عبارت "یا محمد (ص) " در دور ستون‌های صحن و پرچم‌های رنگی در لبه‌های بام‌ها آذین بندی شده است.


همچنین به مناسبت عید مبعث، اماکن متبرکه، صحن‌ها، آب‌نماها، ورودی‌ها و توقف گاه‌های حرم مطهر رضوی با استفاده از گل‌های شاخه بریده، سبد، طبق و تاج گل، گل‌آرایی شده است.


به همین مناسبت محفل قرآنی "کرسی تلاوت رضوی در جوار عترت"، امروز در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.