سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پردیس سینمایی کوهسنگی مشهد، ناایمن شناخته شد

محمدجواد حیدری گفت: ساختمان جدید پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد جزو مکان‌های ناایمن شناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد حیدری رئیس اجرایی کارگروه اماکن ناایمن مشهد گفت: طبق بازدید‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان این کارگروه از اماکن پرخطر مشهد، ساختمان جدید پردیس سینمایی مهر کوهسنگی جزو مکان‌های ناایمن شناخته شده است.

او افزود: بر اساس دستور دادسرای شعبه یک، کارگروهی با عنوان «اماکن پرخطر» متشکل از کارشناسان سازمان آتش نشانی، نظام مهندسی، اداره کار، مسکن و شهرسازی و دیگر متخصصان امر ساخت و ساز تشکیل شده است تا ضمن بازدید از اماکنی که در سطح شهر ساخته شده و یا به بهره برداری رسیده اند، وضعیت ایمنی این بنا‌ها را مشخص کند.

رئیس اجرایی کارگروه اماکن ناایمن مشهد ادامه داد: برج مهر کوهسنگی از نظر کابل‌هایی که برای سامانه آتش نشانی آن به کاررفته، مورد تایید واقع نشد و جزو اماکن پرخطر شناخته شد که البته چند ماه پیش با دادن اخطار کتبی به سازندگان آن اعلام شد برای دریافت مجوز‌های لازم و تاییدیه آتش نشانی، اقدامات لازم را انجام دهند.


بیشتر بخوانید



حیدری ادامه داد: طبقه ششم این برج نیز هنوز تاییدیه تغییر کاربری به پردیس سینمایی را نگرفته است که از مسئولان پروژه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی انتظار می‌رود در اولین فرصت ممکن برای دریافت تاییدیه تغییر کاربری اقدام کنند.

او با اشاره به اعتراضات مالکان برج مهر کوهسنگی در خصوص استقرار پردیس سینمایی در این برج، تصریح کرد: اگر قرار باشد ساختمان مهر کوهسنگی جایگزین سینما قدس مشهد شود باید همه ضوابط را رعایت کرده و مجوز‌های لازم را بگیرد.

حیدری بیان کرد: کارگروه اماکن پرخطر با بازدید از ۱۱ سینمای سطح شهر مشهد، این مراکز را از نظر مباحث ایمنی حریق، ایمنی برق و مقوله معماری ارزیابی کرده و نواقص و مشکلات آن‌ها را به صورت مکتوب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرده است.

وضعیت برق سینما آفریقا خطرناک است

رئیس اجرایی کارگروه اماکن نا ایمن مشهد تاکید کرد: البته وضعیت ایمنی سینما‌های مشهد بحرانی نیست و تنها وضعیت برق سینما آفریقا خیلی خطرناک است که این مساله را قبلا هم اعلام کرده و برای رفع نقائص به متصدیان این مجموعه سینمایی اخطار داده ایم.

حیدری با بیان اینکه تا پایان مهلت مقرر شده، قصد نداریم اطلاعات و جزئیات مربوط به اماکن پرخطر را رسانه‌ای کنیم، اظهار کرد: ما کار را از مجاری قانونی گام به گام جلو می بریم و تلاش داریم تا بیستم فروردین ۱۴۰۰ که مهلت نهایی رفع نواقص و ارائه تاییدیه‌ها و مجوز‌های لازم است، با آنان مدارا کنیم.

او افزود: صنوف و اماکنی که در حال تکمیل پروژه هستند باید قبل از اینکه طرح خود را به بهره‌برداری برسانند به سازمان آتش نشانی مراجعه کرده و با رفع نواقص احتمالی، نسبت به ایمن سازی آن و دریافت تاییدیه‌های لازم اقدام کنند.

 

انتهای پیام//ف.ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.