سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قم مطرح کرد؛

ملزم شدن دانشگاه‌های قم به انجام پژوهش در مسائل مهم استان

سرمست گفت:دانشگاه‌های قم در قالب طرح"هر دانشگاه یک مسئله" ملزم به انجام پژوهش در مسائل مهم استان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست ،استاندار قم در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان قم با اشاره به اجرای طرح "هر دانشگاه یک مسئله" در استان گفت: با اجرایی شدن این طرح، دانشگاه‌ها بر اساس ماموریت‌ها و رشته‌های تخصصی مامور به پژوهش و یافتن راه حل برای مسائل مهم استان شدند.

او افزود: ۹ کارگروه تخصصی برای عملیاتی شدن این طرح ذیل دفتر ارتباط استانداری و دانشگاه‌ها ایجاد شده‌است.

سرمست کاربردی کردن پژوهش‌ها را ضروری دانست و گفت: نیازسنجی پژوهش‌ها باید از سوی دستگاه‌های دولتی انجام شود.

استاندار قم بیان کرد: پس از اعلام نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی در موضوعات پژوهشی، دانشگاه‌هایی که به صورت تخصصی در آن حوزه فعالیت می‌کنند موظف به ارائه پایان نامه در موضوعات مرتبط خواهند شد.

سرمست، با اشاره به درگیری یک ساله کشور و استان قم با کرونا مقابله با این ویروس  را یک مسئله مهم روز دانست و گفت: بخش‌های علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان باید یاری‌گر مدیریت استان در مقابله با شیوع کرونا باشند.

او همچنین با اشاره به اسناد بالادستی در رابطه با دولت الکترونیک، ارائه حداقل سه خدمت دولتی به صورت غیرحضوری را مصوبه ستاد ملی کرونا دانست و گفت: از ظرفیت دانشگاه‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، بایستی در جهت  محقق شدن این مصوبه بهره گرفته شود.

استاندار قم عنوان کرد: در پروسه انجام پژوهش‌ها بایستی از صنعتگران و کارآفرینان بهره گرفته شود تا خروجی پژوهش‌ها برای نیاز‌های توسعه‌ای استان به کار گرفته شود.

او همچنین با اشاره به مصوبات سفر معاون علم و فناوری رئیس جمهوری به قم گفت: باید در جلسه آتی گزارشی از پیگیری تفاهم‌های صورت گرفته در این سفر در جهت حمایت از مراکز رشد و مراکز دانش بنیان ارائه شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.