سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی توجهی مردم نسبت به دستورالعمل های بهداشتی/سالمندان واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بی توجهی مردم نسبت به دستورالعمل های بهداشتی، میزان رعایت این دستورالعمل ها در سطح استان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بی توجهی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت : در حال حاضر چند چالش در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا داریم که از جمله آن ازدحام در بازار‌ها و مراکز خرید، برگزاری مراسمات عزا و عروسی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در این مراسم و ازدحام مردم در فروشگاه‌های عرضه کننده اقلام رایانه‌ای است.

او گفت : این ازدحام و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی می‌تواند استان را با چالش مواجه کرده و زمینه ساز اوج گیری دوباره کرونا در استان شود.

شکیبا افزود: در حال حاضر درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است و متاسفانه این درحالیست که ازدحام در مراکز خرید، فروشگاه ها، دفاتر پیشخوان و ... افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تست‌های مثبت سرپایی در استان افزود: این افزایش‌ها در دو تا سه هفته آینده منجر به افزایش موارد بستری شده و در دو تا سه هفته بعد از آن افزایش موارد فوتی کرونا را به دنبال خواهد داشت.

شکیبا ادامه داد: در همین راستا تمام مسئولان و مردم استان باید هوشیار بوده و با جدیت هرچه تمام‌تر رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول از شناسایی ۲۶ مورد ابتلای کرونای انگلیسی در استان خبر داد و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از این افراد یا به جنوب کشور سفر داشته و یا میهمان داشته و گرفتار شده اند، بنابراین از تمام مردم درخواست داریم به طور جد از سفر رفتن و برگزاری میهمانی در ایام نوروز خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در طرح "حاج قاسم سلیمانی" داشت و افزود: در این طرح نیرو‌های سپاه، بسیج، بهداشت، هلال احمر و ... در قالب تیم‌های مختلف حمایتی، نظارتی و ... همکاری داشتند که خوشبختانه برکات بسیاری به همراه داشت.

شکیبا گفت: در این طرح ۱۴۴۰ تیم حمایتی فعال هستند که از ۱۸ هزار و ۱۸۳ خانوار حمایت کرده و اقلام معیشتی در اختیار آن‌ها قرار داده و سایر حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

او افزود: در این طرح ۱۵۲ تیم نظارتی داریم که ۱۳۹ هزار بازدید انجام دادند که از این تعداد ۱۲ هزار واحد صنفی اخطار گرفته و ۷۷۵ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

شکیبا گفت: اجرای این طرح به همراه سایر اقدامات صورت گرفته در بحث پیشگیری موجب شده از ابتدای آذرماه که همزمان با شروع این طرح بوده تاکنون کاهش ۸۰ درصدی موارد بستری و کاهش بیش از ۹۰ درصدی موارد مرگ و میر را شاهد باشیم

 واکسیناسیون ۵۸ نفر از سالمندان مرکز نگهداری «شمیم مهر» در کرمانشاه

۵۸ نفر از سالمندان مرکز نگهداری «شمیم مهر» در کرمانشاه امروز علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به آسیب پذیری شدید گروه سنی سالمندان به ویژه سالمندان ساکن در آسایشگاه‌های تحت پوشش بهزیستی در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن، انجام واکسیناسیون برای این قشر منجر به پیشگیری از بیماری و کاهش مرگ و میر می‌شود.

ابراهیم شکیبا افزود: بعد از پرسنل درمان شاغل در بخش‌های کرونا که به عنوان خط مقدم مقابله با این بیماری واکسینه شده اند، اکنون اولویت بعدی برای گروه حساس و آسیب پذیر سالمندان ساکن در مراکز مراقبتی سالمندان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: در همین رابطه امروز ۵۸ نفر از سالمندان مرکز نگه داری شمیم مهر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

 شکیبا گفت: تعداد پنج آسایشگاه سالمندان با ۲۶۶ سالمند و ۱۱۱ نفر مراقب در شهر کرمانشاه وجود دارد که لازم است یکسری اقدامات و ارزیابی در راستای آمادگی قبل، حین و بعد از تزریق واکسن در این مراکز انجام شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.