سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه بین المللی مجله آرشیو رازی در نظام ارزشیابی

مجله آرشیو رازی در نظام ارزشیابی جدید مصوب کمیسیون نشریات علمی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حائز رتبه بین المللی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رسول مدنی، سردبیر نشریه علمی – پژوهشی آرشیو رازی گفت: مجله آرشیو رازی از قدیمی‌ترین نشریات علمی کشور و در زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که براساس اعلام وزارت علوم، این مجله رتبه بین المللی که بالاترین رتبه در نظام طبقه بندی مجلات علمی محسوب می‌شود را کسب کرد.

سردبیر نشریه علمی – پژوهشی آرشیو رازی افزود: وزارت علوم هر ساله مجلات علمی را بر مبنای عملکرد و اقدامات آن‌ها در سطح بین المللی و براساس رعایت شاخص‌هایی که در سه مرجع معتبر بین المللی به آن‌ها استناد می‌شود شامل پاپ مد، آی اس آی، آی، اس‌ای و اسکوپوس، ارزیابی و رتبه بندی می‌کند و بالاترین رتبه برای یک مجله علمی در ارزیابی‌های این وزارتخانه، رتبه بین المللی است که مجله آرشیو رازی در سال ۱۳۹۸ حائز این رتبه شد.

مدنی با اشاره به این که نتیجه ارزیابی‌های سالانه معمولا سال بعد اعلام می‌شود، گفت: با توجه به این که در این ارزیابی ها، عملکرد نشریه در طول یک سال بررسی می‌شود، زمان اعلام وضعیت و رتبه هر مجله نیز به سال بعد موکول می‌شود.

او همچنین بر این که ارزیابی کمیسیون نشریات علمی کشور در وزارت علوم بسیار سختگیرانه و براساس شاخص‌های متفاوتی انجام می‌شود، تاکید کرد وافزود: مجله آرشیو رازی پیش از این، عناوین برتر و عالی را از سوی این کمیسیون کسب کرده بود، اما تعداد ارجاعات به مجله، تعداد ارجاعات به مقالات منتشر شده، کیفیت مقالات، انتشار منظم نشریه و تعداد پیوند‌های مجله به پایگاه‌های معتبر جهانی مانند اسکوپوس، پاپ مد، آی، اس، آی و آی، اس،‌ای از جمله داده‌های قابل استناد در کسب رتبه بین المللی برای یک مجله علمی است و مجلات بسیار اندکی هستند که همزمان دارای تمام شاخص باشند.

مدنی گفت: انتشار آرشیو رازی به زبان انگلیسی از دیگر امتیازات این مجله بوده که موجب دیده شدن بیشتر مجله در سطح بین المللی می‌شود.

سردبیر نشریه آرشیو رازی افزود: تعداد زیادی از مقالات منتشر شده در این مجله مربوط به محققان موسسه رازی است و این امر گویای اعتبار بالای علمی این موسسه در جهان است.

نشریه آرشیو رازی پیش از این در یکی از معتبرترین پایگاه‌های استنادی دنیا (پاپ مد) نیز نمایه شده بود. این نشریه به آدرس https://archrazi.areeo.ac.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام/ر.ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.