سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح شهید سلیمانی توسط ناحیه مقاومت بسیج‌آبادان

گام چهارم ملی مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی به صورت علمی و مدون توسط سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان در حال اجرا است.

سرهنگ پاسدار احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، :طرح شهید سلیمانی در بسیاری از استان ها اجرا شد و نتیجه بسیار خوبی داشت  و باتوجه به اینکه  خوزستان به دلیل یک سری عادی انگاری ها در وضعیت قرمز قرار گرفت لذا نیاز بود که این طرح با قوت بیشتری تشدید شود هم چنین یکی از بهترین نسخه های کنترل بیماری کرونا عمل به دستورالعمل های طرح شهید سلیمانی است که با مشارکت کارشناسان وزارت بهداشت و بسیج جامعه پزشکی طراحی و تدوین شده است.

او ادامه داد:قصد داریم با تشدید اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی طراحی شده است  ،شهرستان آبادان  از وضعیت قرمز خارج شود و وضعیت بهتری پیدا کند دراین راستا نیازمند مساعدت و همکاری مردم  هستیم و اگر آنها همکاری نکنند این اقدامات به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان افزود: یکی از مشکلات مبارزه بااین بیماری مربوط به بحث بیمار یابی بود که به خوبی انجام نمیشد و ظرفیت کادر درمان به لحاظ نیروی انسانی بسیار محدود است و ما در سطح بسیج‌ به دلیل شبکه ای که از نیروهای داوطلب از گذشته سازمان دهی کرده بودیم ،این ظرفیت را برای کمک به کادر سلامت پای کار آوردیم و در خصوص بیماریابی  به وسیله سامانه های موجود و مراجعه به درب منازل در حال فعالیت هستند.

او در خصوص قرنطینه غیرمتمرکز افراد مبتلا به  ویروس کرونا تصریح کرد:براساس فرهنگ عاطفی موجود و آنچه که تجربه نشان داده است ، مردم به قرنطینه غیرمتمرکز و قرنطینه در منازل پایبند تر هستند و دراین طرح تاکید ما براین نوع از قرنطینه است.

او عنوان کرد:در این طرح کارشناسان  بایدبه درب منازل افراد مبتلا به کووید۱۹ مراجعه کنند و آموزش های لازم در خصوص قرنطینه و جداسازی افراد در معرض تماس با این اشخاص مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا  را ارائه بدهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در خصوص یکی از اهداف مهم طرح شهید سلیمانی خاطر نشان کرد:با اجرای این طرح از بستری بیماران در بیمارستان ها اجتناب می شود و کادر درمان میتواند رسیدگی بهتری نسبت به بیماران بد حال داشته باشد و در نتیجه کاهش مرگ و میر را خواهیم داشت.

سرهنگ احمدی با اشاره به فعالیت های بسیج آبادان گفت:بیش از ۵۰هزار بسته ی معیشتی در طول یک سال گذشته توسط بسیج شهرستان آبادان که عمدتا از کمک های خیرین جمع آوری و بین نیازمندان این شهرستان به خصوص بیماران کرونایی توزیع شد.

او درپایان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی شامل ۳تیم حمایتی،مراقبتی و نظارتی است  که تیم مراقبتی وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منزل و تیم نظارتی اقدام به نظارت بر اماکن عمومی ، تذکر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و گزارش به مراجع ذی ربط میکند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.