سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تشدید نظارت بر تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تشدیدکنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش تقاضا برای مصرف گوشت، با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان طرح تشدیدکنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

دکتر بهمنش افزود: در این مراکز،  توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی، رستوران ها، هتل‌ها و سایر اماکنی که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌ شود، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی کنترل می شوند.

او ادامه داد: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به صورت دوره‌گردی ممنوع و مردم از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی با توجه به شرایط خاص کنونی خودداری کنند.

دکتر بهمنش از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا نیاز به مشاوره دامپزشکی، از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ موارد را گزارش دهند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم در حاشیه طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی گفت: مجموعه تعزیرات حکومتی استان، سلامت و بهداشت عمومی جامعه را خط قرمز خود می‌داند و در این راستا در کنار بازرسان دامپزشکی است.
صالحی از مردم خواست تخلفات را علاوه بر سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی نیز گزارش کنند.

طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان از امروز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز و تا پایان ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ با ۱۶ اکیپ ثابت و سیار بهداشتی دامپزشکی در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد ادامه دارد.

انتهای پیام/ ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.